به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی میرطهماسب با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های فرهنگی – اجتماعی پایتخت طی سال های اخیر اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در این زمینه غیرقابل انکار است و به عبارتی باغ کتاب تهران مهمترین دستاورد شهرداری تهران به شمار می آید.
وی افزود: باغ کتاب تهران ضمن ایجاد فضایی برای علاقه مند کردن کودکان و نوجوانان به مقوله کتاب و کتابخوانی، ظرفیت خوبی را برای یادگیری آنان فراهم خواهد کرد.
کارگردان مستند «توران خانم» با تاکید بر اینکه در باغ کتاب تهران آموزش و بازی با یکدیگر تلفیق شده تا کودکان و نوجوانان از کتاب خواندن و مطالعه لذت ببرند، گفت: مجموعه ها و بخش های جالب و دیدنی از جمله «باغ علم» مطابق با استانداردهای جهانی در این مجموعه برای کودکان و نوجوانان از سنین مختلف در نظر گرفته شده تا از این طریق آنان به مطالعه و کسب علم و دانش علاقه مند شوند.
به گفته میرطهماسب باغ کتاب تهران، مجموعه ای است که بدون منفعت مادی و صرفا با رویکرد فرهنگی و با محوریت کتاب راه اندازی شده و این امر جای تقدیر و تشکر از دست اندرکاران دارد.
وی با تاکید بر توجه بیشتر به ساخت مجسمه چهره های ملی داستان های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: باید باغ کتاب تهران تبدیل به مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان شده و مامنی برای گردشگری هنری پایتخت باشد.
علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز در ادامه این نشست با ابراز خرسندی از اکران مستند «توران خانم» برای نخستین بار در مجموعه پردیس سینمایی باغ کتاب تهران گفت: حضور چهره های فرهیخته اهالی فرهنگ و هنر در این مراسم باعث شد تا توجه این قشر تاثیرگذار به این مجموعه بیش از گذشته شود.
وی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت بهره برداری از این مجموعه فرهنگی و هنری را برای مردم فراهم کرد، افزود: جامعه هنری با توجه به برد تاثیرگذار خود می تواند از این فضا به نحوه احسن در راستای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی و ایجاد نشاط در میان کودکان و نوجوانان و شهروندان تهران بهره برداری کند.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان در باغ کتاب می توانند مفاهیم علمی را که در کتاب های درسی می خوانند از نزدیک تجربه کنند، اظهار کرد: باغ کتاب مشوق خوبی برای کودکان در زمینه آموزش و رشد تفکر علمی در میان آنان است.
جعفری با بیان اینکه فراگیری نمادهای سنتی و مدرن در کنار هم یکی از نقاط قوت باغ کتاب به شمار می آید، افزود: اقدامات ارزشمند انجام شده در باغ کتاب تهران، مجموعه خوبی را برای حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان در این مکان فراهم کرده است.
وی گفت: باغ کتاب از ظرفیت های بسیاری برخوردار است و می توان در قالب سازه مفاهیم مختلف علمی از جمله زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی، فیزیک و ... را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.
به گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، باغ کتاب، پازلی ارزشمند در نگین فرهنگی پایتخت به شمار می آید و این مجموعه باید به همت جامعه هنری تبدیل به پاتوق فرهنگی و هنری شود.
غلامحسین غنی عضو هیات مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران نیز در ادامه با تاکید بر اینکه باغ کتاب تهران مجموعه خوبی برای معرفی چهره های ملی در کنار چهره های بین المللی برای شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان است، گفت: با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص در زمینه کودک و نوجوان می توان از این فضا به نحو مطلوب در زمینه آموزش و یادگیری بهره گرفت.
وی با تاکید بر اینکه باید تمامی کودکان و نوجوانان به طور یکسان از تسهیلات باغ کتاب بهره مند شوند، افزود: آشنایی با مشاهیر علمی و تلویزیونی از قابلیت های جذاب باغ کتاب برای کودکان و نوجوانان است و امیدواریم به همت هنرمندان کارکردهای متعدد این مجموعه به شهروندان ما معرفی شود.
در پایان این نشست از مجتبی میرطهماسب، کارگردان مستند «توران خانم» به دلیل حسن سلیقه و توانمندی متعهدانه و مسئولانه ایشان در نمایش زندگی چهره های فرهنگی با ارایه لوحی تقدیر به عمل آمد.
مستند «توران خانم» کار مشترک رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب که به موضوع زندگی و فعالیت های زنده‌یاد توران میرهادی استاد برجسته‌ تعلیم و تربیت کودکان ایران پرداخته، سوم آذرماه با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در مجموعه باغ کتاب تهران اکران شد.
مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
وسعت این مجموعه فرهنگی 110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.
این مجموعه شامل کتابفروشی های کودک و نوجوان، فروشگاه لوازم التحریر، اسباب بازی و محصولات فرهنگی، باغ علم کودک، باغ علم نوجوان، باشگاه رباتیک، مرکز رویدادهای علمی، کتابفروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسال، سینما و گالری هنر است.
مجموعه باغ کتاب تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 21 و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 تا 22 میزبان علاقه مندان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.