به گزارش ایرنا، زهراصدر اغظم نوری عضو شورای اسلامی شهرتهران در این جلسه با بیان اینکه بروز پدیده های طبیعی در پایتخت یک امر اجتناب ناپذیر است، افزود: برخلاف رویه شهرداری گذشته که این پایگاه ها به ورزشگاه و استودیوی پخش برنامه تلویزیونی تبدیل شده بودبایستی سوله های مدیریت بحران شهر تهران به کارکرد اصلی خود بازگردد.
وی تاکید کرد: پایگاه مدیریت بحران شهر تهران باید با بروزترین لوازم، تجهیز شود.

** تقدیر از اقدامات شهرداری در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور
صدراعظم نوری همچنین با تقدیر از اقدامات شهرداری تهران در کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور گفت: ارسال دو تریلی آب معدنی، چهار دستگاه آمبولانس شهر سالم، 10 آمبولانس بهشت زهرا، سه کانتینر مواد غذایی آماده، 160چشمه سرویس بهداشتی، بیل مکانیک، هزار تخته چادر گروهی، نان و 20 هزار بسته خرما و دارو از اقدامات موثر شهرداری در این زمینه است.
وی خاطرنشان کرد: خودروهای امدادی 137، و خودروهای عمرانی از دیگر امکاناتی است که در اختیار مناطق زلزله زده قرار گرفته است.

**ارائه گزارشی از روند کمک رسانی شهرداری تهران به مناطق زلزله زده غرب
رئیس مرکز ارتباطات وامور بین الملل شهرداری تهران بیان کرد: شهردار تهران در ساعات اولیه حادثه در ستاد فرماندهی حضور یافته و با استاندار کرمانشاه و سایر مسئولان مناطق زلزله زده تماس گرفتند در جریان حجم خسارت های وارده قرار گرفتند.
امین عارف نیا گفت: تیم مدیریت بحران شامل نماینده آتش نشانی، شهر سالم، پشتیبانی، پسمانده و مرکز ارتباطات از دیروز در منطقه مستقر شدند .
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: خودرو های امدادی 137، بالکن و خودروهای عمرانی از دیگر امکاناتی است که در اختیار مناطق زلزله زده قرار گرفته است.
وی ادامه داد: وزیر بهداشت در تماسی که با شهردار داشتند، اذعان کردند کمک شهرداری پیش از هر کمک دیگری وارد شده و تشکر کردند .
عارف نیا افزود: شهرداری تهران آمادگی دارد برای ارسال ادامه کمک ها با نظر شورای شهر اقدام کند.

**انتقاد از هلال احمر در شورای شهر تهران/مسکن مهر پس از زلزله ضایعات بسیاری ایجاد کرد
شهربانو امانی نیز در این جلسه گفت: حال که شهرداری تهران از طرف مردم به مناطق زلزله زده کمک کرده است، باید از این تریبون استفاده کنیم و بگوئیم جمعیت هلال احمر کجاست و سازمان امداد و نجات باید قبل از همه کمک می کرد .
امانی همچنین گفت: مسکن مهری که نامناسب است و به اسم مهر ساخته شده و قبلا نیز تذکراتی نسبت به آن داده شده، حجم ضایعات را به وجود آورده است.
عضو شورای شهر تهران یاد آورد شد: در سایر زلزله ها برای کمک به تحمل داغ سنگین برای بازمانده ها،سازمان بهزیستی مددکاران را مستقر کرده بود که در این زلزله تیز حضور مشاوران و مددکاران ضروری است.
وی افزود: شهرداری تهران تمهیداتی را بیاندیشند که کمک نقدی و غیر نقدی به کرمانشاه انجام شود.

*محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در پاسخ به تذکر امانی گفت: طوری صحبت نکنیم که فقط تهران است که در کرمانشاه کار می کند،
وی یادآور شد: ارگان های دولتی و ستاد بحران کار خود را انجام می دهد و ما نیز گوشه ای از کار را به عهده گرفتیم.

**پایان ممنوع التصویری نجفی با امضای تفاهم نامه ای ۴ ساله بین صدا و سیما و شهرداری
محمد علیخانی در ادامه جلسه ،ابراز امیدواری کرد که این اقدام موجب انعکاس گسترده فعالیت های شهرداری تهران شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پیگیری گزارشات سازمان بازرسی کل کشور از تخلفات شهرداری شد و گفت: این گزارشات به شورا و شهرداری ارجاع شده اما برخی از گزارشات که به رئیس شورای قبلی شهر ارسال شده قابل دسترسی نیست.
وی گفت: در برخی گزارشات دیگر هم که قابل دسترسی است تخلفات محرز بوده و متاسفانه مدیرانی که اسامی آن ها در این گزارشات آمده همچنان سر پست خود هستند.
علیخانی ادامه داد: تمامی گزارشات باررسی کشور باید از سال ۹۰ مورد بررسی قرار گیرد تا اقدام قانونی در این موضوع انجام شود.

*محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: تمامی گزارشات بازرسی کل کشور در دسترس است و برخی گزارشات آن محرمانه می باشد.
وی با بیان اینکه این گزارشات جنبه قضایی ندارد خاطرنشان کرد: گزارش بازرسی به دست مقامات شهرداری می رسد و شهرداری نیز پاسخ خود را به بازرسی ارسال می کند و سپس در مورد آن تصمیم گیری می شود که موضوع به تخلفات اداری ارجاع شود که البته برخی از آنها نیز کیفری می شود.
وی تاکید کرد: رسیدگی به گزارشات بازرسی کل کشور از نظم خاصی برخوردار است.

** پروژه مجتمع تجارت جهانی گلریز متوقف شود
*محمد سالاری عضو دیگر شورا گفت :با توجه به اینکه وضعیت تهران بسیار وخیم تر از مناطق زلزله زده است تقاضا دارم طی هفته آتی جلسه ای با مسئولین مربوطه اعم از مسئولین حوزه بافت فرسوده، مسئولین وزارت راه و شهرسازی، مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی و مدیریت بحران به منظور بررسی وضعیت ایمنی و مدیریت بحران پایتخت تشکیل شود.
وی در ادامه در تذکری به پروژه مرکز تجارت جهانی گلریز گفت: این پروژه با مساحت ۴۸ هزار متر و ۷۳ طبقه واقع در بزرگراه حکیم و کردستان در دوره مدیریت شهری گذشته در کمیسیون ماده ۵ مورد بررسی قرار گرفته و شروطی برای اجرایی شدن این پروژه تعیین شده است .
وی ادامه داد: این شروط شامل تملک زمین های اطراف پروژه و تبدیل به یک بلوک شهری و همچنین تعیین یک مسیر دسترسی از اتوبان به این مجتمع بود که می بایست پس از انجام این اقدامات مجددا برای تصویب به کمیسیون ماده ۵ می رفت که انجام نشد.
سالاری افزود: این موضوع در حال حاضر موجب نگرانی بسیاری از دیده بان های شهری اعم از متخصصین شهرسازی و معماری و مهندسین مشاور ایران شده چراکه احداث ساختمان های بلندمرتبه بدون توجه به پیوست های مطالعاتی تبعات قابل توجهی برای شهر تهران دارد.
وی با انتقاد از اینکه شهرداری منطقه بدون مالک به تکالیف تعیین شده در رای کمیسیون ماده ۵ مجوز گود برداری صادر کرده است بیان کرد خواستار توقف این پروژه و بررسی مجدد پیوست های مطالعاتی آن می باشم .
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در تذکری دیگر به ساخت و ساز در بالای تونل رسالت اشاره کرد و گفت: زمین بالای تونل رسالت که متعلق به شهرداری تهران است قبلا پارکینگ بوده اما متاسفانه مدتی است که در این زمین اقدام به ساخت و ساز بدون پروانه شده است و موجبات ناراحتی شهروندان منطقه شده است.

**تکلیف سهام شهرداری تهران در شرکت آب و فاضلاب باید تعیین شود/سند جامع مدیریت آب تهران تدوین شود

*حسن رسولی در جلسه امروز شورای شهرپس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران با بیان اینکه در شورا تشکر را بس کنیم، خواستار دریافت اساسنامه شرکت آب و فاضلاب شهر تهران شد.
وی گفت: تکلیف 33 درصد سهام شهرداری در این شرکت باید تعیین شود.

*افشین حبیب زاده همچنین با تاکید بر ضرورت مشارکت مدیریت شهری و وزارت نیرو، پیشنهاد کرد شهردار تهران در شورای آب کشور عضو شود تا همکاری ها بیشتر شود.
وی خواستار توجه به رفع بوی نامطبوع تصفیه خانه غرب تهران شد.

*محمد سالاری عضو دیگر شورا نیز با بیان اینکه شبکه فاضلاب 9 هزار کیلومتر است گفت: 60 درصد کار انجام شده و کل عمر لوله ها چهل سال است.
وی افزود:در خصوص ایجاد تصفیه خانه ها شهرداران همکاری کنند تا از پساب استفاده بیستری شود.

*زهرا صدر اعظم نوری نیز در ادامه جلسه گفت: انتظار داریم گزارشات در شورا متناسب با مصوبه های شورا باشد.
وی گفت: در یکی مصوبه شورا به شرکت آب و فاضلاب تسهیلاتی داده شده تا شبکه را بازسازی کند و شورا از این طریق اهدافی را دنبال می کرد.
وی خواستار ارائه گزارش کاملی از اجرای مصوبه شورای شهر در خصوص آب و فاضلاب شد.

*احمد مسجد جامعی یکی دیگر از اعضای شورا نیز افزود: آلودگی آب تهران و فرو نشست زمین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: فاضلاب بیمارستان ها باید مورد توجه قرار گیرد و برای آن راهی در نظر گرفت.
مسجد جامعی تاکید کرد: نظارت بر عملکرد ها باید از طریق دستگاه ناظر انجام شود.

*مجید فراهانی از دیگر اعضای شورا نیز خواستار تدوین سند جامع مدیریت آب و فاضلاب شهر تهران شد و گفت:عرضه و تقاضای آب به هم خورده و نیازمند این سند هستیم.
وی گفت: پروژه بزرگ فاضلاب شهر شروع شده اما هنوز گزارش کامل و به تفکیک مناطق نداریم .

*آرش میلانی در این جلسه تاکید کرد: در برنامه ششم قیمت آب باید واقعی شود و باید مشخص شود که شورا چگونه می تواند ظرفیت مشارکتی را افزایش دهد.
وی گفت: شهروندان تهران باید در تامین بخشی از هزینه های آب مشارکت داشته باشند.

*محسن هاشمی رئیس شورا خواست تا کمیسیون سلامت از مسئولان شرکت آب و فاضلاب دعوت کند تا در این کمیسیون به سوالات پاسخ دهد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی/مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.