استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: «تبریز 2018» فرصتی برای انتقال فرهنگ و تمدن بومی به گردشگران است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در جلسه‌ی هفته ی کتابخوانی با تاکید بر این‌که رویداد فرهنگی 2018 فرصتی فرهنگی برای استان به شمار می‌آید، گفت: تمامی دیدگاه‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از ورزشی، هنری، شعر و ... باید در راستای این رویداد باشد. 
وی افزود: تبریز از سبقه و شاخص‌های فرهنگی غنی برخوردار است و اولین چاپخانه، مدرسه، سالن تئاتر و کتابخانه که همگی در تبریز تاسیس شده‌اند.
استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی یک کار فرهنگی است و نمایشگاه کتاب و مطبوعات استان توانست این فرصت را فراهم آورد که 800 هزار نفر از نمایشگاه کتاب تبریز بازدید کنند. همچنین برگزاری این نمایشگاه‌ها خانواده‌ها را با کتاب، فرهنگ و رسانه‌ها آشنا کرد.
وی با تاکید بر بازدید از کتابخانه‌های قدیمی  افزود: موضوع خیران حوزه‌ی کتاب و مالیات کتابخانه‌ها نیز باید طی جلسات جداگانه مورد توجه قرار گیرند. خواندن کتاب بسیار کم هزینه‌تر از سایر تفریح‌ها است و خانواده‌ها می توانند با هزینه‌ی کم، کودکان خود را از فواید کتاب بهره‌مند کنند.
خدابخش تاکید کرد: حتی دو دقیقه تلاش نیز به منظور ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در تمامی حوزه‌ها ارزشمند است و کتاب در شهرو روستا جایگاه خاص خود را دارد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.