سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دشتی رور شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: در هفته کتاب امسال بیش از 60 برنامه فرهنگی و هنری برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان دشتی برگزار که با استقبال بسیار خوب مردم و علاقه مندان به کتاب همراه شد.
حمید زارعی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب، راه اندازی باشگاه های کتابخوانی، تجلیل از کتابداران و مدیران باشگاه های کتابخوانی، رونمایی از کتاب دیوان و محمدخان دشتی و اجرای طرح دیوار نویسی کتاب از مهمترین این برنامه ها بوده است.
هنرمند خورموجی گفت: امروز یکی از راه های سنجش درجه تعالی فرهنگ و تمدن جوامع و ملل مختلف میزان مطالعه و گرایش به کتاب در میان آنهاست.
سید نظام الدین حسینی افزود: در اهمیت کتاب برای تکامل جامعه انسانی همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری از طریق کتاب جاودانه مانده اند.
وی ادامه داد: از آن جا که درازی در جمع روستاهای برتر کتابخوانی کشور قرار دارد خواستم به نوبه خود قدمی در توسعه و ترویج کتابخوانی در زادگاهم بردارم.
حسینی اضافه کرد: بدین سبب تصمیم گرفتم بر دیوار و در منازل اهالی روستا جملاتی با موضوع کتاب بنویسم تا توجه مردم به مسأله کتابخوانی عمیق تر شود.
وی بیان کرد: در اجرای این طرح دهیاری روستا همراهی کرد و مردم نیز استقبال خوبی از این طرح نشان دادند.
روستای درازی شهرستان دشتی با 1700 نفر جمعیت که سال گذشته جزو 10 روستای برتر کشور شد در90 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.