رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه مخترعان در صنعت ساختمان گفت: اگر طرح‌ها و ایده‌های مخترعان به مرحله‌ی تولید انبوه برسد و این ایده و طرح‌ها در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گیرد، ضمن اینکه منابع علمی و سرمایه ملی حفظ می شود، در مقاوم‌سازی ساختمان نیز بسیار موثر  خواهد بود.
علی طوماری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در خصوص وضعیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش ساختمان، اظهار کرد: سطح نمایشگاه ربع رشیدی از لحاظ فناوری و تکنولوژی بسیار بالا بوده و شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنعت ساختمان نیز در این نمایشگاه حضور داشتند؛ امید است از طرح‌های نوآورانه این افراد به خصوص در حوزه ساختمان حمایت شود.
وی با تأکید بر این‌که فردی موفق است که بتواند از تکنولوژی بیشترین استفاده را کند، افزود: در صنعت ساختمان از تکنولوژی روز استفاده شده است؛ چراکه در حوزه سبک‌سازی ساختمان شاهد پیشرفت قابل توجهی هستیم.
وی ادامه داد: شرایط زلزله‌ی  اخیر نشانگر این است که به امر مقاوم‌سازی در ساختمان چندان توجهی نشده است؛ امیدواریم با استفاده از تکنولوژی‌های نو و نوآورانه‌ی دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.
طوماری اضافه کرد: هم‌افزایی علم و ثروت و توسعه اقتصاد دانش محور نیازمند اختراع و نوآوری است؛ بنابراین باید ایده‌های مخترعان حمایت شود تا به مرحله تولید انبوه برسد و شاهد تحقق اهداف علمی و اقتصادی باشیم. 
وی بروکراسی اداری را یکی از موانع اصلی تجاری‌سازی در تولیدات علمی عنوان کرد و گفت: باید مسئولان به این نتیجه برسند که تنها اقتصاد نفتی پاسخگوی نیازهای روزمره نخواهد بود؛ بلکه خلاقیت، ابتکار و طراحی راه حل‌های نوآورانه راه پیشرفت جامعه است.
وی با بیان این‎که دروس دانشگاهی در حوزه ساختمان، پاسخگوی صنعت ساختمان نیست، عنوان کرد: نیاز است افراد متخصص در نظام آموزشی این حرفه وارد شوند تا دانش آموختگان بتوانند به ارتقای کیفی و کمی صنعت ساختمان کمک کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی با اشاره به حمایت این سازمان  از پژوهشگران صنعت ساختمان، خاطرنشان کرد: مباحث مرتبط با آموزش و پژوهش در صنعت ساختمان یکی از سیاست‌های اصلی سازمان نظام مهندسی است؛ بنابراین ضروری است تا افرادی که در زمینه پژوهش و تحقیق فعال هستند، حمایت شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.