به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، هوشنگ فلاحتیان ظهر امروز در آیین افتتاحیه بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع نیروی برق در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه وزارت نیرو به دنبال کاهش و قطع شدن برق در کشور است اظهار داشت: وزارت نیرو بر افزایش بازدهی تمرکز کرده و آن را یکی از اهداف خود قرار داده است.

وی افزود: بر این اساس نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس f با بازدهی بالا امسال وارد شبکه توزیع برق می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از افزایش بازدهی نیروگاه‌های کشور در سال‌های آینده خبر داد و افزود: به‌زودی بازدهی نیروگاه‌های کشور در تراز جهانی قرار خواهد گرفت.

فلاحتیان با اشاره به اینکه در گذشته تلفات توزیع برق در کشور 15 درصد بوده است اضافه کرد: اکنون میزان تلفات توزیع برق در کشور به 10.7 درصد رسیده و حدود 5 درصد میزان تلفات توزیع برق در کشور کاهش یافت.

وی برق را ثروت ملی دانست و با تأکید بر لزوم جلوگیری از هدر رفت این ثروت ملی خاطرنشان کرد: باید در راستای اقتصاد مقاومتی با انجام کار جهادی به پیشرفت در صنعت برق دست‌یابیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی کاهش زمان قطع شدن برق را یکی از مهم‌ترین انتظارات جامعه و مسئولان دانست با تأکید بر اینکه این مهم تبدیل به یک چالش در کشور شده است خاطرنشان کرد: باید با سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه انرژی از سوی بخش خصوصی این چالش را هم در صنعت برق نیز حل شود.

فلاحتیان با تأکید بر لزوم افزایش کیفیت شاخص‌های عرضه برق در کشور از سوی شرکت‌های توزیع نیروی برق اضافه کرد: شرکت‌ها باید به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شود.

وی با اشاره به افزوده شدن 4 هزار مگاوات نیروی برق تا پایان امسال به ظرفیت توزیع برق کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان امسال مجموعه 11 هزار و 500 مگاوات برق به ظرفیت شبکه‌های برق کشور اضافه می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: بر این است تا پایان سال گذشته 7 هزار و 500 مگاوات به تولید به ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های کشور اضافه شد.

فلاحتیان با بیان اینکه اکنون آمار قطعی برق در ایران به ازای هر مشترک به کمتر از 3 دقیقه در هر شبانه‌روز رسیده است ابراز امیدواری کرد تا این آمار در سال‌ها و ماه‌های آینده بهتر شود.

به گفته وی وزارت نیرو کاهش 40 درصدی قطعی برق را در چهار سال آینده هدف‌گذاری کرده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه در سال 94 اوج بار مصرف برق در کشور 52 هزار و 700 مگاوات بوده است خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای سه حالت بالاتر از 52 هزار مگاوات، 55 هزار مگاوات و بالاتر از 55 هزار مگاوات در سال 96 انجام‌شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622986
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.