مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از ساماندهی و استقرار 9 پایگاه قرنطینه‌ای بین استانی و شهرستانی دامپزشکی جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای دام و طیور در این استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، امیرحسین بهداد با اعلام این خبر گفت: این پایگاه‌ها به منظور کنترل وضعیت بهداشتی خودروهای حامل دام زنده و فرآورده‌های دامی خوراکی و غیر خوراکی، از طریق بررسی مجوزها و گواهی بهداشتی حمل که می‌بایستی در مبدا صادر شود، استقرار یافته‌اند.
وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع بیماری‌ها بهتر و ارجح‌تر از اقدام به درمان آن پس از بروز بوده و رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی-قرنطینه‌ای متضمن جلوگیری از بروز و شیوع بیمارهای دامی است.
وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های قرنطینه‌ای دامپزشکی سطح استان در راه‌های مواصلاتی شهرستان‎های اهر، بستان‌آباد، چاراویماق، سراب، شبستر، مرند، میانه، ملکان و هریس مستقر گردیده‌اند گفت: در صورت برخورد با هرگونه محموله غیرمجاز مرتبط با دام و فرآورده‌های دامی، توقف خودروهای متخلف، توقیف محموله و برخورد قانونی را به دنبال دارد.
بهداد خاطر نشان کرد: اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی تمام توان علمی و عملی خود را به کار می‌بندد تا با پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی، حفظ و حراست از سرمایه دامی گام موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.