به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر افزود: توجه به خواسته‌های مردم اصل توسعه بوده و تلاش می شود مشارکت شهروندان را با تشکیل اتاق‌های فکر تخصصی جلب کنیم.
وی انسان‌ محوری، عدالت شهری، توزیع متوزان خدمات شهری و تقویت فضای اعتماد در ارتباط با شهروندان را از محورهای کلی برنامه‌های شهرداری تبریز در چهار سال آینده اعلام و اظهارکرد: درآمدزایی برای شهرداری در قالب برنامه‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت دنبال می شود و با تحقق واقعی عوارض نوسازی و عوارض مشاغل می‌توان درآمدهای پایدار ایجاد کرد.
شهردار تبریز از وجود 15 هزار پرونده بدون تکلیف ماده 100 خبر داد و یادآوری کرد: در صورت تعیین‌ تکلیف این پرونده ها بسیاری از معضلات در ارتباط با شهروندان و حوزه شهرداری رفع می شود.
شهین باهر با اشاره به رویکرد شهرداری در حوزه سرمایه‌گذاری، افزود: در این حوزه تلاش بر جذب سرمایه‌ گذاران با اولویت تبریزی‌های مقیم خارج از کشور در اجرای طرح های مشارکتی است.
وی هوشمندسازی خدمات شهری و ایجاد سامانه جامع نیروی انسانی را از دیگر اولویت های مدیریت جدید شهرداری اعلام کرد و گفت: ارتباط مداوم با شهروندان از طریق استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی برای بهره مندی از ایده‌ها و انتقادات آنان در خصوص رفع نیازهای شهر از برنامه های شهرداری است.
شهردار تبریز یادآوری کرد: حاشیه‌نشینی 2 هزار هکتاری و بافت فرسوده 2 هزار و 500 هکتاری تبریز از اولویت‌های ساختاری این شهر است که سعی می شود در سه لایه آن ها را عملیاتی کرد.
شهین باهر بر لزوم توجه و حساسیت در خصوص حریم شهری تاکید کرد و ادامه داد: مطابق طرح جامع تبریز 110 هزار هکتار حریم پیرامون این شهر وجود دارد که از هم‌اکنون باید با پیش‌بینی برنامه‌های لازم از این حریم ها حفاظت کرد.
وی با اشاره به این‌ که رویداد تبریز 2018 دغدغه مردم و شورا است، گفت: انتظارات از شهرداری در این رویداد بسیار بیشتر از وظایف و ماموریت‌های قانونی شهرداری است.
شهردار تبریز با اشاره به این‌که مسیرهای حضور گردشگر در شهر باید منسجم باشد، اظهارکرد: روند گردشگری در تمام شهرهای گردشگرپذیر جهان این گونه است که گردشگر در مسیرهای مشخصی از شهر حضور می‌یابد بنابراین این مسیرها را باید هر چه سریع‌تر احصا و به وضعیت مبلمان شهری و بدنه مسیرهای گردشگری رسیدگی کرد.
شهین باهر تکمیل مرکز همایش‌های بین‌المللی، مقبره‌الشعرا و میدان آذربایجان را جزو اولویت های شهرداری در آستانه 2018 اعلام کرد و ادامه داد: با پیگری‌های انجام شده مشکلات مالی مرکز همایش‌ها رفع شده و پیمان‌کار متعهد شده تا دی ماه سالجاری این طرح را تکمیل کند.
وی گفت: فاز اول میدان آذربایجان در مسیر پاسداران تا یک ماه آتی تکمیل می‌شود و برای تامین اعتبار مقبره‌الشعرا نیز رایزنی‌هایی انجام شده ‌است.
شهردار تبریز یادآوری کرد: تلاش می شود ربع ‌رشیدی، برج خلعت‌پوشان و مقبره دوکمال نیز برای بازدید گردشگران آماده شود.
شهین‌باهر طرح قطار شهری را مهم‌ترین و اساسی‌ترین طرح شهر تبریز اعلام کرد و افزود: مطابق برنامه‌ریزی، تلاش می شود تا پایان سال 97، خط 1 مترو تکمیل شود و خط دوم نیز با اختصاص فاینانس پیگیری می‌شود.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 13 عضو در شورای شهر است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:
8023/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.