به گزارش خبرنگار ایرنا ، طرح روگذر میدان جانبازان با هدف رفع مشکل ترافیکی ورودی شهر قائمشهر از غرب و خروجی این شهر از شرق کلید خورد ، ولی اکنون خود به گره کور ترافیکی برای این قسمت از شهر تبدیل شده است.
میدان جانبازان در ورودی شرقی شهر قائمشهر واقع و محل تجمیع ترافیک ورودی از شرق مازندران به سمت محورهای هراز و فیروزکوه است و ترافیک این مسیرها به سمت شرق را هم پوشش می دهد.
پل روگذر این میدان با برآورد هزینه اولیه هشت میلیارد و 500 میلیون تومان 15 دی ماه سال 95 تحویل پیمانکار شد و بنا شد تا در مدت 12 ماه به پایان برسد.
تقاطع غیرهمسطح میدان جانبازان با 13 متر عرض شامل دو خط رفت و پیاده رو اورژانسی به صورت تک پایه به قطر سه متر در حال ساخته شدن است.
ارتفاع پل این تقاطع در بالاترین حد به هشت متر می رسد و دارای 60 عدد شمع 25 متری مسلح خواهد بود.
طول تقاطع تقریبا 600 متر است که 288 متر آن به صورت روگذر و بقیه به صورت رمپ خاکریز طراحی شده است.
** ترافیکی که شهروندان را کلافه می کند
یکی از کارمندان بابلی که هر روز مسیر بابل تا ساری را طی می کند در خصوص این طرح در حال تکمیل میدان جانبازان به خبرنگار ایرنا ، گفت : در ساعت شلوغی مثل صبح زمان رفتن کارمندان به ادارات این مسیر کمربندی جانبازان به سمت ساری ترافیک بسیار سنگین دارد و گاهی رد شدن از این مسیر نیم تا یک ساعت زمان می برد.
سمیه محسنی افزود : همچنین عصر هر روز هم بار ترافیک این مسیر بسیار کلافه کننده است و برای ما که یک کارمند هستیم و با خستگی باید این مسیر را طی کنیم آزار دهنده است.
میثم ایزدی راننده سواری خطی ساری - قائمشهر هم به خبرنگار ایرنا گفت : طی چند ماه گذشته مسیر میدان جانبازان به پرترافیک ترین مسیر مازندران تبدیل شده است و گاهی ترافیکش برای چند ساعت قفل می شود.
وی افزود : متاسفانه بر خلاف ترافیک شهری ، ترافیک در این منطقه ایام تعطیل که اوج کار ماست بیشتر می شود.
وی از مسئولین خواست تا چاره ایی برای سرعت در این طرح بیندیشند تا مسافرانی که از این مسیر تردد می کنند از معضل ترافیک رهایی یابند.
** 75 درصد این طرح انجام شده است
عضو شورای شهر قائمشهر با تائید متوقف ماندن طرح روگذر میدان جانبازان به خبرنگار ایرنا گفت : به نظرم دلیل متوقف شدن این طرح شیطنت برخی افراد و دست های پشت پرده است .
ایمان پویامهر بیان کرد : این طرح از جمله طرح های این شهرستان بود که شهرداری بیش از 80 درصد از مطالبات پیمانکار را به او پرداخت کرده است ، اما این طرح با 75 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف مانده است .
وی با بیان اینکه این امر در پیمانکاران این شهرستان که از شهرداری طلب دارند بی سابقه بوده است ، افزود : تاکنون پیمانکار مبلغی به حدود 5 میلیارد و 200 میلیون تومان را صورت حساب کرد و از این مبلغ ، پنج میلیارد تومان را از شهرداری رفته است .
** از پیمانکار خواهان تسریع در کار شده ایم
نائب رئیس شورای شهر قائمشهر به مردم این شهرستان امیدواری داد که این طرح زیاد معطل نخواهد ماند و بزودی به صورت جدی اجرایی شده و پایان می یابد.
عباس صالح زاده یکی از کارهایی که باید انجام و نهائی شود را نئوپرن گذاری اعلام کرد و افزود : نئوپرن از نوع آلمانی خریداری شده است و هم اکنون عملیات اجرائی آن در حال انجام است و همزمان عملیات خاکی پشت دیواره پل هم اجرایی شده است.
نئوپرن یا ضربه گیر به قطعاتی گفته می شود که در محل اتصال دو قطعه نصب شده و از تخریب های ناشی از لرزه و جا به جایی های محوری جلوگیری می کند.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه قرارداد این طرح یک ساله بوده است و تا اتمام زمان قرارداد چندماهی مانده است ، افزود : همچنین از پیمانکار این طرح خواسته ایم به دلیل مشکلات ترددی در ان منطقه این کار را با سرعت و قوت بیشتری انجام دهد .
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.