یعقوب نماینده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد مراکز آموزشی ثابت فنی و حرفه ای استان را 23 مرکز اعلام کرد و افزود: آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان نیز 600 مرکز و آموزش کیفی و هدایت برای اشتغال پایدار از اهداف اصلی فنی و حرفه ای است.
نماینده با بیان اینکه 30 درصد آموزشدیدگان منجر به اشتغال می شوند، خاطر نشان کرد: 28 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در جوار کارخانه های استان ایجاد شده است.
وی اجرای طرح کارورزی و طرح استاد- شاگردی را از برنامه های فنی و حرفه ای عنوان کرد و افزود: در این طرح، کارآموزان و مدیران واحدها مورد حمایت فنی و حرفه ای قرار می گیرند.
نماینده ادامه داد: ما برای دانش آموزان نیز طرحی داریم تا آنها نیز بعد از اتمام تحصیلات صاحب یک مهارت شده و بتوانند به راحتی در بازار کار جذب شوند.
مدیرکل مرکز فنی و حرفه ای استان همچنین از اجرای طرح آموزش در پادگان در راستای مهارت آموزی به سربازان خبر داد و گفت: با همکاری پادگان ها سعی می کنیم سربازان نیز بعد از اتمام خدمت مقدس سربازی یک مهارت کسب کنند.
وی از افتتاح ساختمان جدید فنی و حرفه ای شهرستان بستان آباد در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: به علت وجود ماشین آلات سبک و سنگین و انواع کامیون در این شهرستان، آموزش تکنسین و تعمیرکار برای آنها در مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان نیز راه اندازی می شود.
خبرنگار: علی کبیر**انتشار: عزیزی راد
7239/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.