حجت الاسلام دکتر محی الدین بهرام محمدیان روز پنج شنبه در همایش ملی زمین شناسی پزشکی و کانی درمانی در اراک، افزود: این برنامه با اجرای پیمایش سرزمینی و بر اساس نیازهای مهارتی و شغلی هر منطقه و استان انجام می شود.
وی ادامه داد: در این برنامه علاوه بر رعایت استاندارد های ملی، تلاش می شود با دستیابی به استانداردهای جهانی مهارت، زمینه تصدی و صدور نیروی کار ایرانی برای به خارج از کشور برای جوانان فراهم شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تحقق این برنامه و تربیت نیروی انسانی ماهر در رشته های فنی و حرفه ای باید بر اساس استانداردهای روز دنیا باشد و نیازمند تجهیز هنرستان ها با روزآمدترین تجهیزات و مربیان کارآمد است.
حجت الاسلام محمدیان آموزش یک مهارت به دانش آموزان رشته های نظری را از دیگر تکالیف آموزش و پرورش در سند ششم توسعه کشور عنوان کرد و گفت: در سال های آینده در صورت تامین منابع اعتباری تمامی دانش آموزان شاخه نظری در کنار تحصیل دروس مهارت آموزی هدفمند و همخوان با نیازهای بازار کار را فرا می گیرند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، ارزشیابی کتب درسی پایه دهم، اشاعه و برنامه درسی در رسانه های آموزش متنوع و آموزش معلمان به صورت الکترونیکی را از برنامه این سازمان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.
وی، از تولید ۳۰۰ عنوان کتاب برای دانش‌آموزان پایه یازدهم در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این کتب درسی به چاپ رسیده و از ابتدای سال تحصیلی جدید در اختیار مدارس قرار می گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش های مرتبط با بهداشت بلوغ و مسائل خانواده برای دانش آموزان پایه هفتم ارایه می شود و در آینده نزدیک آموزش مسائل زناشویی نیز برای دانش آموزان پایه دوازدهم کلید می خورد.
حجت الاسلام محمدیان در بخش دیگری از سخنانش کوتاه کردن دست مافیای کنکور از عرصه آموزش را نیازمند اراده مردم و مسئولان دانست و گفت: تا زمانی که دانش آموزان به جای تربیت مسائل زندگی برای عبور از سد کنکور و ورود به دانشگاه تربیت شوند رقابت های ناسالم در این عرصه آموزش حضور خواهند داشت.
در این همایش از تمبر یادبود نخستین همایش ملی زمین شناسی پزشکی و کانی درمانی در اراک رونمایی شد.
به گفته مسئولان آموزش و پرورش هم اکنون 21 درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش به تحصیل اشتغال دارند.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
/6013/1955خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.