سرهنگ محمدعلی طاهری روز دوشنبه در حاشیه آئین معارفه فرمانده جدید هنگ مرزی خداآفریندر گفت و گو با ایرنا، توجه به اقدامات علمی، فرهنگی و اجتماعی، آموزش، استفاده از فن آوری و سیستم جدید مدیریتی را سه رویکرد جاری مرزبانی استان به ویژه در مرزبانی خداآفرین برشمرد.
وی افزود: آموزش واحدها در مسیر اصلاح رفتار کارکنان در برخورد با مسئولین، سازمان ها و مرزنشینان نشان دهنده موفقیت و عملکرد مثبت فرماندهان مرزبانی است.
وی به ضرورت نهادینه شدن استفاده از برنامه ریزی مناسب در سطح واحدها تاکید و اظهار کرد: در سطح واحدها باید برنامه حکومت کند نه اشخاص، و همه امورات باید در حالت عملیاتی، عملیات به گشت، عملیات به کمین و عملیات به ردیابی باشد که نمود یک پاسگاه موفق است.
سرهنگ طاهری، امنیت در طول نوار مرزی آذربایجان شرقی و هنگ مرزی خداآفرین را نشان دهنده استفاده از برنامه ریزی درست و مناسب دانست.
وی اظهار کرد: برای انجام وظیفه درست و خروجی مثبت عملکرد مرزبانی باید به اقدامات فرهنگی و اجتماعی و آموزش توجه شود.
وی، لازمه تولید علم را بارور نمودن توانایی ها در سطح پاسگاه ها نام برد و تاکید کرد: پژوهش و تحقیق پاسخ به نیاز است که با توجه به برنامه ریزی و تعیین اهداف و شاخص های توقعات مردم می توان به سمت پیشرفت حرکت نمود.
وی، تعالی تغییرات، برنامه ریزی، دگرگونی در بعد نیروی انسانی و روش های خدمت رسانی به مردم، انجام بهینه وظایف و توجه به مهارت ها را از اقدامات موثر در کسب رتبه قابل توجه فرماندهی مرزبانی استان و هنگ های مرزی شهرستان ها عنوان کرد.
فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی، مبارزه با مشروبات الکلی، قاچاق کالا و ارز، سلاح غیرمجاز را عملکرد مثبت هنگ مرزی خداآفرین نام برد و خواستار هماهنگی و همدلی فرمانده جدید با شورای تامین و فرماندار خداآفرین در موضوعات اجتماعی و در راستای تشدید انسداد مرزها شد.
فرماندار شهرستان خداآفرین نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه امنیت از نیازهای ضروری بشر در جامعه امروزی است، گفت: توسعه پایدار و امنیت پایدار لازم و ملزوم همدیگر هستند و توسعه پایدار مناطق مرزی از اولویت های دولت تدبیر وامید است.
امین امینیان، ارتقای فرهنگ عمومی در جهت کاهش آسیب اجتماعی را یکی از اهداف ناجا نام برد و افزود: ارتباط منسجم با مردم می تواند ضریب امنیت عمومی را گسترش دهد.
وی اظهار کرد: نیروی انتظامی زمانی موفق است که بتواند مشارکت مردمی را در ایجاد امنیت افزایش دهد و به تداوم امنیت پایدار کمک کند.
در این آیین از زحمات 14ماهه سرهنگ محمد حاجی زاده، سرپرست سابق هنگ مرزی خداآفرین قدردانی و سرهنگ 'محمود سیدزائر' به مدت سه سال به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی این شهرستان معرفی شد.
شهرستان خداآفرین با داشتن 150کیلومتر مرز مشترک آبی با کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان همسایه است.
این شهرستان با جمعیت 34هزار نفری دارای یک شهر سه بخش و 204روستا در فاصله 230کیلومتری تبریز در شمال شرق مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: الهام جوادزاده** تنظیم: مرتضائی**انتشار: عزیزی راد
/3038/7468/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.