به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی‌فر شامگاه یکشنبه در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و ادب استان افزود: تلاش می شود اهداف و برنامه های مورد نظر و پیش بینی شده در این حوزه بیش از پیش محقق شود.
وی با اشاره به جایگاه مهم و ارزشمند هنر و ادب در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها اظهار کرد: هنرمندان این عرصه شخصیت های ملی و حتی فراملی بوده و باید از نظرات، انتقادات و پیشنهادات آنان برای ارتقای جایگاه هنر و ادب استان به ویژه کلانشهر تبریز بهره برد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: انتظار می رود اهالی فرهنگ و هنر در راستای خدمت رسانی به مردم در کنار مسئولان باشند.
شهرتی فر، ادامه داد: ارتقای شاخص های فرهنگی، هنری و اجتماعی بدون حضور و مشارکت اصحاب هنر و ادب امکان پذیر نبوده و سیستم دولتی بدون توجه به ظرفیت های این حوزه نمی تواند به موفقیت های مورد انتظار در این حوزه دست یابد.
وی با اشاره به ظرفیت های غنی و بی بدیل فرهنگی و هنری در آذربایجان شرقی گفت: باید از این ظرفیت ها در راستای رشد و توسعه شاخص های این حوزه به نحو مناسب بهره برداری کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تلاش جامعه هنری برای شناسایی استعدادهای هنری در حوزه های مختلف تاکید و اظهار کرد: باید راهکارهایی اتخاذ شود تا زمینه برای شناسایی و بهره گیری از تمامی استعدادهای هنری و ادبی در استان و کشور فراهم شود.
شهرتی فر، با بیان اینکه وجود مشکلات اقتصادی قابل کتمان نیست، افزود: فرهنگ سازی در زمینه ورود هرچه بیشتر صاحبان صنایع و تولید به حوزه هنر و حمایت مادی از این حوزه تا حد زیادی می تواند بسیاری از مشکلات و دغدغه های هنرمندان را پایان دهد.
وی یادآوری کرد: سیستم دولتی نیز باید نهایت تلاش خود را برای حمایت از قشر موثر هنرمندان در جامعه به کار گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ٢٠١٨ و نقش ویژه هنرمندان در این رویداد فرهنگی- تاریخی گفت: انتخاب این عنوان بین المللی برای تبریز، تصادفی نبوده و ظرفیت های بی نظیر فرهنگی، هنری، تاریخی و ادبی در این انتخاب موثر بوده است.
شهرتی فر، ادامه داد: باید از این فرصت استفاده و برای شناختن و شناساندن هرچه بیشتر این ظرفیت ها در حوزه جهانی تلاش کرد.
در این آئین تعدادی از هنرمندان استان نیز مشکلات و دغدغه های خود را اعلام کردند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.