رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تولید سیب در استان اعلام کرد: سازمان تعاون روستایی استان سیب درجه سه و صنعتی کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، کریم مهری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دولت آمادگی کامل دارد سیب درجه۳ باغداران استان را برابر ضوابط اعلامی به عاملیت سازمان تعاون روستایی از قرار هرکیلو۲۸۹۰ریال خرید کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که محصول سیب باغداران حائز شرایط درجه سه اعلامی توسط دستورالعمل سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران نباشد، سازمان تعاون روستائی چنین محصولات را با قیمت توافقی خرید می کنند.
مهری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی استان توسط ادارات تابعه، محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، مرغ، سیب درختی و چند محصول دیگر را خرید تضمینی می‌کند که این امر همواره مورد استقبال بهره‌برداران و کشاورزان بوده است، افزود: این سازمان ضمن نظارت و پیگیری خرید تضمینی محصولات کشاورزی با عوامل خاطی در اجرای دستورالعمل وزارتی در این خصوص برخورد قانونی می‌کند.
وی با بیان اینکه در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از حضور سرمایه گزاران استقبال می‌کنیم، افزود: در استان 120 هزار تن ظرفیت برای احداث و راه انداری سردخانه‌ها نهفته است، چراکه سرمایه گزاری در این بخش سودبخش و اقتصادی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به حمایت دولت از صادرات محصولات کشاورزی به ویژه خشکبار، سیب، مرغ و تخم مرغ، خاطرنشان کرد: دولت برای صادرات کشمش و سیب زمینی یارانه نیز پرداخت می‌کند، چراکه عمده اهداف این سازمان تولید محصولات صادرات محور و رقابت پذیراست.
بر اساس این گزارش، مشخصات محصول سیب درجه سه اعلامی برای خرید تضمینی به قیمت 2890 ریال از سوی سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران اعلام شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.