شهریار حنیفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای حمایت دولت از صادرکننده گان محصول سیب زمینی در کردستان تخصیص یافته که تا کنون سه میلیارد و 500 میلیون ریال آن در مرحله اول و دوم پرداخت و در اختیار فعالان اقتصادی قرار گرفته است.
به گفته وی، تامین اعتبار این مشوق های صادراتی توسط دولت انجام می شود و مرحله سوم این مشوق ها به مبلغ 31 میلیارد و 650 میلیون ریال برای 21 هزار و 104 تن در قالب 12 صادرکننده اقدام شده است.
حنیفی افزود: با ثبت نام صادرکننده گان در سامانه مربوطه و انجام هماهنگی های لازم به برای تامین اعتبار مشوق ها در سال جاری در اولین فرصت به حساب صادرکنندگان از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان واریز می شود.
وی گفت: سیاست دولت برای حمایت از تولید و صادرات محصولات کشاورزی است و پیشنهاد می شود تولیدکنندگان برای استفاده بیشتر از این مشوق ها و تولیدات خود را با بسته بندی های مناسب با برند شخصی صادر کنند تا پیگیری مشوق های صادراتی برای سال 96 هم به سهولت عملیاتی شود.
به گفته وی، در سال 94در سه مرحله نسبت به پرداخت یارانه به ازای هرکیلو 150 تومان به صادرکنندگانی که به نام خود از مرزهای رسمی استان محصول سیب زمینی صادر کردند اقدام شده بود.
کردستان از بزرگترین تولید کننده های سیب زمینی در بین استان های سردسیر کشور است که سالانه با حدود 300 تا 400 هزار تن محصول تولیدی رتبه چهارم تولید این محصول در کشور را دارد.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.