به گزارش ایرنا، کریم مهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در تولید عدس رتبه اول، سیب و زردآلو رتبه دوم، تخم مرغ چهارم، گندم، شیر و گوشت قرمز رتبه پنجم کشوری را دارا هستیم.
وی از افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان اعم از خشکبار و لبنیات خبر داد و گفت: عمده صادرات محصولات کشاورزی شامل خشکبار، کشمش،سبزه و محصولات گلخانه ای است و لبنیات استان از جمله شیر و فرآورده های آن نیز صادرات خوبی دارد.
مهری با بیان اینکه در سال زراعی 1395، میزان 597 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که این میزان در مقایسه با 180 هزار تن گندم خریداری شده در سال 1392، سه برابر افزایش دارد، افزود: برای اولین بار در 37 سال گذشته، پارسال موفق به صادرات 3.5 میلیون تن گندم به خارج از کشور شدیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه تسهیلات برای خرید تراکتور و کمباین را از جمله سیاست های تشویقی این سازمان اعلام کرد و گفت: تا سال 1392 تعداد 29 هزار و 887 دستگاه تراکتور و 560 دستگاه کمباین در استان وجود داشت که این رقم به 34 هزار و 673 تراکتور و 801 کمباین افزایش یافت.
وی همچنین افزایش عملکرد گلخانه های مدرن را یکی از اولویت های جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: هم اکنون سطح زیر کشت گلخانه های مدرن استان به 120 هزار هکتار ارتقا یافته است که در مقایسه با میزان 64.5 هکتاری سال 1392 رشد 86 درصدی دارد.
مهری احیای دریاچه ارومیه را از جمله شاخص ترین رویکردهای این سازمان دانست و گفت: اصلاح الگوی کشت و بهینه سازی مصرف آب را با برنامه ریزی های مدون به پیش برده ایم.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.