رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رشد 9 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی استان، گفت:  طی شش ماهه نخست سال جاری وزن کالاهای صادر شده به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است.
 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حسین نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی صادرات در خصوص آمار صادرات استان در شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: میزان صادرات در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته به طوری که ارزش اعتباری  کالاهای غیرنفتی استان که از کل گمرکات کشور صادر شده ، یک میلیارد دلار بوده است.
 
وی  با اشاره به ردیف گروه کالاهایی که نقش موثری در رشد میزان صادرات داشتند، بیان کرد : در این مدت، صادرات محصولات شیمیایی و پتروشیمی به دلیل ایجاد بازارهای جدید صادراتی ، رشد چشمگیری داشته است.
 
نجاتی با اشاره به رشد 200 درصدی صادرات کالاهای تولید شده در منطقه آزاد ارس، گفت : منطقه آزاد ارس با ۹۷ میلیون صادرات توانسته گامی موثر در جهت افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی استان بردارد که اصلی ترین عامل این مهم، رفع محدودیت های صادراتی کالاهایی چون محصولات کشاورزی و خشکبار از این منطقه است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.