حسن میرزایی روز شنبه به مناسبت روز ملی صادرات در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : شهرستان ورامین از قابلیت های ویژه ای در تولید انواع محصولات کشاورزی و صنعتی برخوردار است که به دلیل کیفیت مناسب توان صادرات به خارج از کشور را دارند.
وی افزود : تولید کنندگان شهرستان ورامین سال گذشته بیش از 650 میلیون دلار محصول از جمله چرم و سالامبور ، روده سورت شده ، شیشــــه و بلور،فرش دستباف، رنگ و رزین، مواد غذایی ، لبنیات ، مواد پروتئینی ، محصولات کشاورزی ، پسته، سنگ های ساختمانی و تزئینی ،سلستین به خارج از کشور صادر می شود.
میرزایی گفت : محصولات تولید شده در شهرستان ورامین سال گذشته به بیش از 42 کشور از جمله آلمان ، چین ، ایتالیا ، الجزایر ، ترکیه ، عراق ، تانزانیا ، ترکیه ، هند ، ترکمنستان ، مالزی ، سوریه ، افغانستان و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر گردید.
وی بیان کرد: با وجود آن که صادرات فرش دستبافت از کشور با مشکلاتی مواجه است ولی تولید کنندگان ورامینی سال گذشته محصولات خود را به کشورهایی نظیر آلمان و آمریکا صادر کردند.
وی گفت :90درصد از روده سورت شده در کشـور، در شهرستان ورامین تولید و سالانه بیش از 90 میلیون دلار این محصول به خارج از کشور صادر می شود.
وی اظهار داشت : توسعه صادرات علاوه بر ارزآوری برا ی کشور،موجب افزایش توان رقابت پذیری وکیفی سازی محصولات و کارآفرینی خواهد شد.
29 مهرماه روز صادرات نام دارد.
شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد ، از 750 واحد تولیدی خرد ، متوسط و بزرگ برخوردار است.
از مجموع واحدهای تولیدی ، 330 واحد مجوز صنعتی و 420 واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند که بیشتری تعداد آن ها در منطقه صنعتی خیرآباد جنوبی مستقر می باشند.
ورامین با 300 هزارنفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.