مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در استان خبرداد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، میر احد حسینی در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با حضور در غرفه ایسنا، اظهار کرد: دولت در سال 96 در راستای کنترل نرخ بیکاری، اقدامات قابل توجهی انجام داده است، به طوری که نرخ بیکاری استان در شش ماهه نخست سال گذشته 11.5 درصد بوده که در سال جاری به 10.4 درصد رسیده است.
وی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در کشور، ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته هیچ گونه تسهیلاتی برای رونق تولید اشتغال اعطا نشده بود که خوشبختانه در سال 95،  500 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت اعطا شد که زمینه‌ساز رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری شد.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال دولت تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی برای رونق تولید در نظر گرفته است که سهم آذربایجان شرقی از این میزان حدود  880 میلیارد تومان است؛ همچنین دولت در راستای کنترل نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در سطح کشور تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی به اشتغال فراگیر اختصاص داده که سهم استان حدود 830 میلیارد تومان است.
وی توضیح داد: دولت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی در نظر گرفته که سهم آذربایجان شرقی از این اعتبار، حدود 440 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به تخصیص 440 میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی در استان، عنوان کرد: اگر بتوانیم ظرف یک سال تسهیلات دو هزار و 300 میلیارد تومان در استان جذب کنیم؛ نرخ بیکاری به طور قابل توجه کاهش می‌یابد و از سوی دیگر حدود 45 هزار شغل ایجاد می‌شود.
حسینی با بیان این‌که بیشترین سهم اشتغال در استان در بخش صنعت است،  متذکر شد: باتوجه به این‌که آذربایجان شرقی یک استان صنعتی است در این میان بخش صنعت به طور بالقوه نقش مهمی در جذب نیروی کار دارد؛ به طوری که در صنعت شکلات حدود 20 هزار فرصت شغلی وجود دارد و همچنین فعالیت 400 واحد قطعه‌سازی در استان به معنای وجود فرصت‌های شغلی مناسبی در بخش صنعت است.
وی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری در استان، 18 هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی ایجاد شده است.
انتقاد از واردات تراکتور به کشور
وی در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص واردات تراکتور به کشور، خاطرنشان کرد: در اقتصاد، صادرات به معنای اشتغال و واردات به معنای بیکاری است. باتوجه به این‌که در استان تراکتور به طور قابل توجهی تولید می‌شود، چرا باید با واردات بی‌رویه برای اشتغال کارکنان این واحد صنعتی بزرگ لطمه وارد شود؟ 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: در چنین مواقعی باید برای واردات، تعرفه‌های بیشتری در نظر گرفته شود تا قیمت تمام شده بالا باشد و قادر به واردات تراکتور نشوند که این امر در حیطه‌ی وظایف گمرک استان است. 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که کارخانه چسب هل در زمینه تولید و صادرات عملکرد قابل توجهی دارد، اضافه کرد: وضیعت تولید در این کارخانه بسیار مناسب است، به طوری که ضمن ایجاد 500 فرصت شغلی، برای 80 کشور محصولات صادر می‌کند که این امر، یک ظرفیت بسیار مناسبی برای افزایش تولید و اشتغال است.
حسینی در خصوص وضیعت استان در زمینه مشاغل خانگی، گفت: در سال جاری 80 میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در استان اختصاص یافته است که این امر می تواند در افزایش اشتغال زنان بسیار موثر باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.