به گزارش ایرنا، آیت الله هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در هشتمین اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه، با بیان اینکه این اجلاس در نوع خودش کم مانند است، اظهار کرد: شخصیت های بزرگی در آن حضور دارند.
وی گفت: موضوع اجلاس، رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است؛ دشمنان با توطئه‌هایشان بنا بود روحانیت را منزوی کنند، اما امدادهای غیبی به داد ملت رسید و توانستیم با نظام های طاغوت مقابله کنیم.
آیت الله بوشهری ادامه داد: در مرحله دوم انقلاب تثبیت شد و این انقلاب هم اکنون مرحله سومی در پیش دارد و آن تداوم انقلاب اسلامی و به فرموده رهبر معظم انقلاب پایه گذاری تمدنی نوین است.
وی اضافه کرد: مسئولیت روحانیت الان چند برابر شده است؛ از طرفی هم دغدغه حکومت اسلامی را داریم و هم دغدغه دینداری جامعه و دغدغه مقابله با آسیب های اجتماعی را داریم.
آیت الله بوشهری با بیان اینکه امروز روحانیت آرامش ندارد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا گلایه می کند که چرا ملت ایران مرگ بر آمریکا و اسرائیل می گویند و اینها نشانگر عملکرد روحانیت است.
وی گفت: رئیس جمهوری آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مورد حمله قرار می دهد، چون سپاه امروز پناهگاه کشورها،ملت ها و مستضعفان است و در خط رهبری حرکت می کند.
وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا اباطیل بوده و ارزش پاسخ گفتن ندارد.
وی ادامه داد: دغدغه امروز روحانیت اعتقادات جوانان است که دشمن آرام آرام به فکر خدشه وارد کردن به این قشر است.
بوشهری افزود: امروز بی توجهی به دین و ارزش های اسلامی، زنگ خطری برای روحانیت است که آیا کارکردهای ما با وظایف مان سازگاری دارد یا نه.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این اجلاس گفت: حوزه علمیه تبریز علمای بزرگی چون آیات عظام حجت کوه کمره ای، شیخ جواد تبریزی، آیت الله سبحانی و علامه های بزرگی چون علامه طباطبایی، علامه جعفری، امینی و ده ها فقیه وارسته تحویل جامعه داده است.
حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم اظهار کرد: فقیهان وارسته ای چون شهید قاضی طباطبایی، شهید مدنی، خلخالی ها، میرزا محمود دوزدوزانی، شیخ صادق مدرس و آیت الله زنوزی همه پرورش یافته حوزه های علمیه هستند.
وی اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم برکات ارزشمندی را از این همایش برای بهره مندی استان داشته باشیم و بتوانیم در راه تحقق بخشیدن به اهداف رهبر معظم انقلاب در ارتباط با غنی سازی حوزه های علمیه قدم برداریم.
استاندار آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب دو سیاست کلی ابلاغ کردند که هر دو مورد نظر دولت است.
مجید خدابخش ادامه داد: یکی از سیاست ها اقتصاد مقاومتی و دیگری مقابله با آسیب های اجتماعی است.
وی افزود: در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی گرچه علوم غربی و جامعه شناسان راهکارهای ولو مفیدی ارائه داده اند اما ما برای مقابله با این امر گوهر گرانبهایی بنام دین داریم.
خدابخش ادامه داد: الان بهترین و سریعترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی، پرداختن به دین است، وقتی خداوند در قرآن می فرماید که آرامش قلبی با ذکر خدا است، در آموزش های جامعه شناسی این ذکر کجاست.
وی اظهار کرد: حتی اگر اقتصاد مقاومتی را به طور کامل اجرا کنیم بدون توجه به ذکر و یاد خدا دچار ظن در معیشت خواهیم شد.
استاندار آذربایجان شرقی پرداختن به دین و قرآن و سیره ائمه اطهار را تنها راه درست مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و بر ضرورت درک هرچه بهتر این امر توسط آحاد جامعه تاکید کرد.
هشتمین اجلاس منطقه ای دو روزه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور تعدادی از اعضای هیات رئیسه، ائمه جمعه و اساتید حوزه های علمیه استان های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان‌شرقی ذیروز در تبریز شروع شد.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.