به گزارش ایرنا، آیت الله حسینی بوشهری سه شنبه شب در ابتدای ورود به تبریز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جامعه مدرسین از نهادهای دیرپای روحانیت است، یادآوری کرد: در دوران خفقان طاغوت، اعضای این جامعه با شجاعت وصف ناپذیری در برابر طاغوت ایستادند و با سخنرانی های خود نقش مهمی در افشاگری جنایات رژیم داشتند.
وی به اعلامیه جامعه مدرسین درباره تایید مرجعیت حضرت امام خمینی اشاره کرد و گفت: از سال 1378 که نخستین اجلاسیه جامعه مدرسین برگزار شد تاکنون 10 اجلاس برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه علما در این اجلاس پیرامون مسایل و نیازهای جهان اسلام بحث و تبادل نظر می کنند، ادامه داد: تاکنون هفت اجلاس منطقه ای در استان های مختلف برگزار شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم با اشاره به اینکه اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان علمای بلاد برگزار می شود، گفت: محور اصلی این اجلاس بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم اعلام کرد: در نخستین روز اجلاس کمیسیون های سه گانه ( حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی) با حضور 250 نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی می کنند.
مقدمات برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد از چهار ماه گذشته با تشکیل و فعالیت کمیسیون های مقدماتی شروع شده است و خروجی آن در نشست کمیسیون های علمای بلاد و اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه مطرح می شود.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.