دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اعتراض به سخنان  سخیف ترامپ تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دانشگاهیان در این تجمع شعارهایی مانند "مرگ بر آمریکا" و " الله اکبر الله اکبر خامنه ای رهبر"  سر دادندو
همچنین تجمع کنندگان پلاکاردهایی با محتوای "اگر برجام را پاره کند، آن را آتش می زنیم"، م"از معلمان آمریکا می‌خواهیم برای آموزش تاریخ و جغرافیا وقت بیشتری بگذارند"، و "خلیج فارس همیشه فارس"، "من یک سپاهی ام"، "آمریکا و ترامپ هیچ غلطی نمی کنند" و "برجام سند بی اعتمادی به آمریکا" در دست داشتند.

در پایان این تجمع نیز بیانیه ای قرائت شد.
 
در این بیانیه آمده است: بار دیگر، دشمن قسم خورده ی ملت سرافراز ایران اسلامی، با توان ناچیز خود به حمله های مذبوحانه به این ملت بزرگ پرداخت و ذلت نادرستی اعتماد به خود را اثبات کرد. مردم دنیا مشاهده کردند آمریکا غیر قابل اعتماد است و بار دیگر برای همگان، اثبات شد که چرا امام بزرگوار می فرمود:"اگر آمریکا و اسرائیل، لااله الاالله بگویند، ما قبول نداریم" چرا که آن ها می خواهند سر ما کلاه بگذارند. آن ها که صحبت از صلح می کنند، می خواهند منطقه را به جنگ بکشند"
 
در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: لذا ما دانشجویان، کارمندان، اساتید و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام می کنیم" حال که یک تاجر قلدر مآب، چهره ی واقعی آمریکای جهانخوار را به مردم دنیا نشان داده و با نطق های نا بخردانه، در پی ارعاب و تحمیل هزینه ی بیشتر و باز گذاشتن باب مذاکره در موارد مختلف شئون ملی و منطقه ای ملت ایران است، ملت بزرگ ایران اسلامی، که به تاسی از ملت ابراهیم حنیف سال ها در مبارزه با هیمنهی پوشالی استکبار، ایستاده اند، بار دیگر به جلوداری رهبر حکیم انقلاب اسلامی، پشتیبان مواضع استکبار ستیزانه ی دولتمردان این مملکت بوده و هستند و مشت محکمی از جنس اتکا به ظرفیت داخل و پایبندی به انقلاب عزیز اسلامی، آماده کرده اند تا بر دهان یاوه گویان زیاده طلب بکوبند. امید است که مسئولین کشور، قدر این پشتوانه را دانسته و به نحوه احسن از این نعمت برای خدمت به خلق خدا بهره برداری کنند.
 
همچنین در این بیانیه تاکید شده است: ذلت استکبار، به حدی رسیده که دلار های نفتی جاهلیت قبیله ای، لجام او را به سمت خواسته های خود می کشد و برای اختلاف افکنی و فتنه انگیزی در منطقه به تحریف تاریخ مسلم جغرافیایی روی می آورد. این بار، نه تنها مردم ایران، بلکه مردم دنیا برای چندمین بار، مشاهده کردندکه آمریکا بی اعتماد است و مذاکره با آن هیچ فایده ای ندارد
 
در ادامه این بیانیه اظهار شده است: مقام معظم رهبری فرمودند، ما از این آقایی که آمده متشکریم، تشکر به این خاطر که زحمت ما را کم کرد و چهره ی واقعی آمریکا را نشان داد. برخی جریان های سطحی نگر در کشور تلاش دارند ترامپ را تافته ی جدا بافته از حکومت آمریکا جلوه دهند و با بیان این نکته که ترامپ دیوانه ای بیش از نیست به بزک کردن چهره ی آمریکا بپردازند حال آنکه باید پرسید ترامپ در چارچوب کدام قوانین و آیین نامه های حکومتی، به این منسب رسیده است؟ چرا منتخب احزاب سیاسی و نخبگان سیاسی آمریکا بوده و با همان سخنان سخیف و مضحک رای مردم آمریکا و نمایندگان کالج الکترال را در انتخابات ریاست جمهوری کسب کرده است؟ آری ترامپ چهره ی واقعی آمریکا و سیاست خارجی وحشیانه ی آن کشور است.
 
همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: امام خمینی (ره) فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود، حال که رشادت های پاسداران انقلاب اسلامی این سبز پوشان حریم ولایت در دفاع از خاک و ناموس میهن اسلامی مان و سایر کشور های اسلامی در برابر ظالمین عالم باعث خواری دشمنان اسلام شده و تمامی نقشه های مزورانه آنان را نقش بر آب کرده است، آمریکا دیگر قادر به کتمان عصبانیت خود از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبوده و هر از گاهی نسبت به این دلیرمردان جسارت می کند که باید خوب بداند: "ای آمریکا تو چه بخواهی چه نخواهی سپاه در قلب مردم ایران و در قلب همه ی ملت های آزاده ی جهان است و هرگز رشادت های سپاهیان توحید از حاج قاسم سلیمانی گرفته تا محسن حججی ها اجازه ی ترک تازی به تو نخواهد داد."
 
در این بیانیه عنوان شده است: حال که پیش بینی های حکیمانه ی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر همگان آشکار شده که فرموده بودند من به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم، و بارها نسبت به این بد عهدی ها هشدار داده بودند و با تایید مشروط برجام راه نفوذ و کارشکنی دشمن در ابعاد مختلف زندگی مردم ایران را بسته بودند، از شیطان بزرگ آمریکا که مصداق اتم استکبار است برائت جسته و متناسب ترین پاسخ را بر نقض آشکار و فاحش و پیمان مرسوم به برجام، از مسئولین کشور خواستاریم.
 
در این بیانیه تاکید شده است: ما دانشگاهیان، دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز، به پیروی از راه شهیدان ضمن محکومیت سیاست های خبیثانه آمریکا، تمام قد پشت رهبر خود ایستاده ایم و آماده ی جان فشانی در راه اسلام و انقلاب اسلامی هستیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.