معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: برجام الگویی برای حل مسائل پیچیده بین المللی است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اسحاق جهانگیری در آیین بهره برداری از فاز دوم کارخانه فولاد میانه با اشاره به اینکه تعامل و گفت‌وگو از راهبردهای اصلی دولت است، خاطر نشان کرد: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا در مورد ایران سراسر نفرت، بدبینی، تهمت و دروغ است و اتهامات ناصحیحی را نسبت به مردم متمدن ایران زده است.
 
وی با بیان اینکه رابطه ی صمیمی بین رهبر معظم انقلاب و مردم ایران با این سخنان بی اساس خراب نمی شود، افزود: در طول 37 سال بعد از انقلاب اسلامی، ملت ایران با وجود همه ی فشارها و تحریم‌ها توانسته است که در کنار رهبری به خوبی پیش رود.
 
وی با تاکید بر اینکه ایستادگی سپاه و ایجاد امنیت آن در منطقه مثال زدنی است، گفت: با چند حرف دروغ و وارد کردن زور نمی‌توان اراده ی این ملت را در هم شکست و مسیر اقتدار و توسعه هم چنان ادامه دارد.
 
وی راهبرد اقتصاد مقاومتی را برای مقابله با تنش‌های خارجی ضروری دانست و خاطر نشان کرد: مهم ترین کار ما در مقابل شیطنت آمریکایی ها، ایجاد اتحاد و همبستگی، مدیریت کشور و توجه به اقتصاد و نقش صنعت است.
 
جهانگیری با بیان اینکه در سال 57 کل فولاد تولیدی زیر یک میلیون تن بود، افزود: خوشبختانه امروزه این مقدار به 35میلیون تن رسیده است و امکان افزایش آن نیز وجود دارد.
 
  وی با اشاره به اینکه راهبرد اداره ی امور اقتصادی از دیگر موضوعات مورد تاکید دولت است، گفت: سال گذشته بالاترین نرخ رشد اقتصادی به اندازه ی 12 درصد را داشته ایم و در سه ماهه ی اول 96 نسبت به سه ماهه اول سال گذشته رشد بالای هفت درصد را تجربه کرده ایم.
 
جهانگیری تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی، خودروسازی و پوشاک آثار قابل توجهی را در رشد اقتصادی دارد و از طرفی در ایران بهترین ذخایر سنگ آهن کشف شده است که خود می‌تواند نقش پررنگی در اقتصاد کشور داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه طرح فولادی میانه با استفاده از دانش متخصصان ایرانی اجرا می‌شود، افزود: حدود 90 درصد تجهیزات این طرح ایرانی است و همچنین دانش فنی آن که سال ها به طور مستقیم و غیر مستقیم از آمریکا بود، امروزه با بهره گیری از فناوری "پرد"، طرح در حال اجرا و پیاده سازی است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.