امین امینیان روز سه شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در کلانتری مرکزی خداآفرین برگزار شد، افزود: عظمت، شوکت و قدرت ایران اسلامی بر گرفته از تلاش های خالصانه دلاورمردانی است که به برکت تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری از امنیت کشور حراست و حفاظت می کنند.
وی نیاز به امنیت را یک نیاز ضروری، دایم و پیوسته برشمرد و افزود: در نتیجه تامین امنیت امکان تولید و ترویج فرهنگ و رشد و توسعه میسر می شود و می توان دستاوردهای بسیاری به دست آورد.
امینیان اضافه کرد: باید همه تلاش ها به سمت و سوی تامین امنیت باشد چرا که برنامه ریزی موثر در گرو امنیت محقق می شود.
وی ادامه داد: امنیت به معنی ایجاد آرامش برای افراد جامعه است تا آنان نسبت به سرمایه های مادی و معنوی خود نگرانی نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی خداآفرین نیز در این مراسم، گفت: تمام نیروهای انتظامی آمادگی لازم را در راستای منویات رهبر انقلاب و اجرای ماموریت های مختلف تا پای جان دارند و این را در عمل ثابت کرده ایم.
سرهنگ دوم ابراهیم مکارمی گفت: نیروی انتظامی در تلاش برای استقرار عدالت اجتماعی و مبارزه با ظلم و جنایت است که نام پلیس باید برای قانون شکنان دلهره آور و برای مردم آرامش بخش باشد.
وی با ارایه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان، گفت: در طول 14ماه از آغاز فعالیت نیروی انتظامی در خداآفرین با تماس مردمی تعداد 6 هزار و721ماموریت پلیس 110انجام و 486 فقره پرونده تشکیل و به مقامات قضایی ارسال شده است.
مکارمی افزود: 241مورد نیز توسط مشاورین منجر به صلح و سازش شده است.
وی با بیان اینکه با وجود استقرار پلیس راه خداآفرین در تصادفات جاده ای از بعد تصادف صددرصد کاهش وجود دارد، گفت: تصادفات برون شهری منجر به جرح 20درصد، فوتی 50درصد و خسارتی 16درصد کاهش یافته است.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 35 هزار نفر در فاصله 220 کیلومتری شمال مرکز آذربایجان شرقی واقع است که در سال 1390 از شهرستان کلیبر منفک و تبدیل به شهرستان شد. مرکز این شهرستان شهر خمارلو است.
شهرستان خداآفرین از سه بخش مرکزی، گرمادوز و منجوان تشکیل یافته‌ است.
خبرنگار: الهام جوادزاده** تنظیم: مرتضائی ** انتشار: رستگار
7468/3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.