ولی الله فرج اللهی روز دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، اعلام کرد: متأسفانه احتمال شیوع آنفلوانزای مرغی در آذربایجان شرقی وجود دارد و باید تمام دستگاه ها در آماده باش کامل بوده و از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان بناب از لحاظ تولید مرغ و تخم مرغ در رتبه بالایی قرار دارد، از این رو در صورت عدم کنترل این ویروس فاجعه بزرگی این شهرستان را تهدید خواهد کرد.
فرج اللهی با انتقاد از افزایش آمار بالای حیوان گزیدگی در بناب، گفت: آمار حیوان گزیدگی در شهرستان طی سال گذشته 516 مورد بود و در 6 ماهه اول امسال این آمار 267 مورد است که مسئولان شبکه بهداشت و درمان باید راهکار اساسی جهت کاهش این آمار را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به توجه دولت برای تأمین سلامت مردم، گفت: علاوه بر تأمین پرداختی مردم به بحث درمان، دولت در تأمین، تجهیز و تکمیل زیرساخت های درمانی در سال های اخیر در شهرستان بناب قدم های بزرگی را برداشته است.
فرج اللهی با بیان اینکه در تأمین پزشک مشکل خاصی در سطح شهرستان نداریم، افزود: هر دو بیمارستان امام خمینی(ره) و شهدای بناب و اوژانس آنها دارای پزشک است و آماده ارائه خدمات به مردم و مراجعان هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون شش مرکز درمانی در سطح شهرستان بناب در حال احداث است، از زحمات و تلاش های مجموعه کادر درمانی شهرستان در راستای ارائه خدمت به مردم تقدیر کرد و گفت: در ارزیابی های به عمل آمده رضایت مندی بین مردم بالاست.
به گزارش ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدام شبکه بهداشت بر پایه مصوبات قبلی این کارگروه، اظهار کرد: سه مدرسه در سطح شهر بناب به دلایل مختلف دارای مشکلات فراوان بوده و متأسفانه مسئولان آموزش و پرورش تاکنون برای حل این مشکلات قدمی برنداشته اند.
هوشنگ شریفی افزود: از این رو قرار شد بر اساس مصوبه این کارگروه نسبت به تعطیلی این سه مدرسه برای جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی تعطیل و دانش آموزان آنها به محل دیگری انتقال یابند.
وی ادامه داد: طی این مدت با هماهنگی مسئولان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب نسبت به تعطیلی و پلمپ 50 واحد کوره ذغال پزی غیراستاندارد در سطح روستاهای بناب اقدام شد.
شهرستان بناب با جمعیت 126 هزار نفر در 123 کیلومتری جنوب آذربایجان شرقی واقع است.
3038/6183 انتشار: رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.