به گزارش ایرنا، سرپرست فرمانداری خاتم روز سه شنبه در جشنواره پژوهشی جابر بن حیان با تاکید بر توانمند سازی دانش آموزان گفت: اگر دانش آموزان از دوران ابتدایی بتوانند حس سازندگی و توانمند سازی را در خود تقویت کنند می توانند به توسعه بخش های مختلف کشور کمک کنند.
محمد محمودی اظهار کرد: اگر امکانات در اختیار دانش آموزان قرار گیرد آنها می توانند نقش مهمی را در سازندگی داشته باشند و با ایجاد روحیه خودباوری و نوآوری در کودکان می توانیم به شکوفایی استعدادهایشان کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در ابتدا سازندگی را یاد می گیرند و در بزرگسالی موجب قدرت برای کشور می شوند و امروزه کشوری بر جهان حکومت می کند که توانمندی بالایی در زمینه های مختلف داشته باشد.
رئیس آموزش و پرورش خاتم نیز هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد حس ابتکار و خلاقیت در دانش آموزان مقطع ابتدایی اعلام کرد و افزود: از 29 مدرسه ابتدایی در شهرستان 11 مدرسه در این جشنواره شرکت کردند.
حبیب الله کاظمی نسب اظهار کرد: 59 طرح پژوهشی و اختراع توسط دانش آموزان به این جشنواره ارسال شده است که سه تا 6 طرح از آن توسط داوران انتخاب و به مرحله استانی راه پیدا کرده و منتخبان به سطح کشوری فرستاده می شوند.
وی تاکید کرد: خوشبختانه طرح های بسیار خوبی در این جشنواره به نمایش گذاشته شده است که امید داریم تا با تقویت این حس در دانش آموزان موجب شکوفایی بیشتر استعدادهای بالقوه در آنها شویم.
در خاتم افزون بر 2 هزار و 100 دانش آموز در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند.
****
*معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد: عدالت در سلامت باید حمایت شود
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه سلامت مردم در اولویت کاری دولت و دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد گفت: سلامت مردم بخصوص در مناطق محروم مورد تاکید است و لذا باید عدالت در سلامت حمایت شود.
به گزارش ایرنا ، دکتر محمدحسن لطفی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید شبکه بهداشت شهرستان خاتم افزود: بحث سلامت مردم یکی از دغدغه های مسئولان نظام بوده است و این مهم از اولویت 11 در دولتهای قبل به اولویت سوم در دولت فعلی صعود کرده است.
وی یادآور شد: خوشبختانه با اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته مرگ نوزادان و بسیاری از بیماری های واگیر دار مهار شده و این خود یکی از افتخارات بخش سلامت است.
این مسئول پرستاران را یکی از آسیب پذیرترین اقشار در بخش سلامت دانست و افزود: این قشر زحمت کش به دلیل اینکه در ارتباط مستقیم با افراد بیمار می باشند همیشه در خطر انتقال بیماری های واگیر دار هستند و فشار روحی و روانی که به این افراد وارد می شود یکی دیگر از دغدغه های مسئولان است.
وی خاطرنشان کرد: در واقع سلامت مردم و جامعه 25 درصد در اختیار شبکه بهداشت و 75 درصد از آن در اختیار مردم و مسئولان است که امید دارم این همت موجب توسعه هر چه بیشتر در همه بخش های حوزه سلامت شود.
وی همچنین بر اتمام طرح های نیمه تمام در شبکه بهداشت و درمان خاتم تاکید و اظهار کرد: پیگیری ها و رایزنی با خیر بیمارستان 96 تختخوابی خاتم باید صورت گیرد و ساخت این بیمارستان هر چه سریع تر آغاز شود.
لطفی در پایان بر بالا بردن سن امید به زندگی اشاره و افزود: بالا بردن سن امید به زندگی نیاز به همدلی و همکاری مردم و داشتن همت مضاعف است.
در ابتدای این آیین همچنین سرپرست فرمانداری خاتم بر اهمیت بحث پیشگیری تاکید کرد و گفت: این شهرستان خوشبختانه در چند سال گذشته پیشرفت های خوبی را در زمینه بهداشت داشته است و امیدواریم تا این موفقیت ها همچنان ادامه داشته و موجب رفاه و آسایش مردم و بیماران مورد نیاز شود.
محمد محمودی اظهار داشت: در سالجاری در ببمارستان آیت الله خاتمی 121 هزار نفر مراجعه کننده داشته ایم که این نشان از مراجعه افرادی به غیر از شهروندان در خود شهرستان است پس نیاز به گسترش و توسعه این بخش در خاتم یکی از نیازهای ضروری است.
در این آیین دکتر علی اکبر موسوی تکریم و تودیع شد و دکتر نادر سالاری به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان خاتم منصوب شد.
خاتم با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.