نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی گفت: گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس که در استمرار راه سیدالشهداء اتفاق افتاد، تعظیم شعائر اسلامی است.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل‌هاشم در دیدار فرماندهان، نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و قرائت شعر «باز در خاطره‌ها یاد تو، ای رهرو عشق، شعله سرکش آزادگی افروخته است»، اظهار کرد: گرامیداشت و عزاداری ایام عاشورا در طول سالیان، این نهضت حسینی را زنده نگه داشته است.

 

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس نیز بیان کرد: این ایام گرامیداشت ایام فداکاری، ایثارگری و از جان‌گذشتگی نیروهای مسلح ماست و همانگونه که مقام معظم رهبری از جنگ به عنوان «گنج» نام می‌برند، همه ما نیز باید از این گنجینه بزرگ حفاظت و حراست کنیم.

 

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همه ساله در راستای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند، گفت: در ایام عزای حسینی می‌بینیم که کودک دو یا سه ساله نیز سینه‌زنی کرده و «یا حسین(ع)» می‌گوید، این موضوع در نتیجه عزاداری‌های سالانه برای سیدالشهداء بوده و دفاع مقدس که در حقیقت استمرار راه امام حسین(ع) است نیز باید گرامی‌داشته شده و تکرار شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: عده‌ای می‌گویند که چرا باید دفاع مقدس را گرامی بداریم، ما که در جنگ پیروز نشدیم؟ در حالی که ما در هشت سال دفاع مقدس پیروز میدان بودیم و دشمن نتواست به اهداف شوم خود برسد؛ هدف دشمنان از آغاز جنگ در وهله اول از بین بردن نظام اسلامی بود، چرا که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران غافلگیر شده بودند و تصور نداشتند که انقلاب با این سرعت به پیروزی برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: از همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توطئه در کردستان، آذربایجان‌غربی، گنبد و... علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شروع شد و با ترورها، انفجارها و... به مدت ۱۹ ماه تلاش کردند تا انقلاب را از پای درآورند اما به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند انقلاب را از بین ببرند مگر از طریق نظامی، از این‌رو با نیت براندازی و تصرف خاک میهن اسلامی جنگ تحمیلی را اعمال کردند.

 

وی بیان کرد: در ابتدای جنگ حتی برای جای جای کشور و به ویژه استان حساس خوزستان، استاندار، فرماندار و بخشدار و برای شهرهای ما اسم تعیین کرده بودند؛ جنگ تحمیلی با حمایت اطلاعاتی آمریکا، حمایت تسلیحانی زرهی شوروی آن زمان، حمایت تسلیحاتی شیمیایی آلمان، حمایت هواپیماهای پیشرفته فرانسه و حمایت مالی اعراب منطقه شروع شد که با همت بالای مردم و نیروهای مسلح، دشمن نتواست به اهداف خود برسد، پس ما پیروز میدان بوده‌ایم، چرا که نگذاشتیم دشمن به اهداف خود برسد.

 

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر اینکه تمامی نیروهای مسلح نقش ارزشمندی در هشت سال دفاع مقدس داشتند، اضافه کرد: امروز هر حرکتی که باعث تضعیف نظام شود، مصداق خیانت به خون شهدا بوده و هر حرکتی که در مسیر اسلام ناب محمدی قرار نگیرد به مثابه‌ی پایمال کردن خون شهداست.

 

وی با اشاره به سخن سردار کریمیان مبنی بر وجود وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح استان، گفت: این وحدت و همدلی بسیار اثرگذار بوده و امروز رمز پیروزی ما درمقابل دشمنانی که چشم طمع به کشور ما را دارند همین وحدت و اطاعت محض از فرامین فرمانده کل قواست؛ اگر با وحدت، همدلی و اطاعت محض از فرامین به وظیفه‌ی ملی و دینی خود عمل کنیم، دشمنان نظام نخواهند توانست که توطئه‌ای علیه ایران اسلامی تحمیل کنند.

 

وی با بیان اینکه در آستانه‌ی هفته‌ی امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته‌ایم، اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ی ماست، اما برخی فکر می‌کنند که این موضوع در تذکری در مورد حجاب و عفاف و... خلاصه می‌شود، در حالی که امروز وظیفه‌ی ماست که در راستای تقویت جبهه‌ی مقاومت و کسانی که در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند تلاش کنیم تا دشمن نتواند به کشور نفود کند، این موارد از جمله‌ی معروفات بزرگ است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به منویات رهبری در مورد لزوم امر به معروف و نهی از منکر و با تاکید بر اینکه تذکر لسانی وظیفه‌ی همگانی است، اظهار کرد: صلابت و نپذیرفتن هیچگونه سازش، تکیه نکردن به ابرقدرت‌ها، برخورد انقلابی در مقابل توطئه‌گران، انهدام مراکز توطئه، آمادگی در عالی‌ترین حد امکان در دفاع از ارزش‌های انقلاب، برائت از مشرکان، پشتوانه قرار دادن خدا به جای قدرت‌های شرق و غرب، جلوگیری از منکرات، آگاهی از اهداف دشمن و... نیز از جمله معروف‌های بزرگی هستند که باید مورد توجه قرار دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه امید است در هفته امر به معروف و نهی از منکر به این بحث توجه خاصی مبذول شود، بیان کرد: حتی در امور سیاسی و تمامی بخش‌های جامعه باید امر به معروف و نهی از منکر را مدنظر قرار داد.

 

وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس عزت و اقتدار نیروهای مسلح را نشان می‌دهد، تاکید کرد: اقتدار و عظمت حاکم در کشور، به واسطه‌ی فرماندهی مقتدر و مدیریت توانمند مقام معظم رهبری محقق شده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افتخاری برای کشور بوده و این قدرت نیز در سایه تلاش شهدایی چون تهرانی‌مقدم و... پا گرفته است.

 

وی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح در جای‌جای کشور و در مناطق مرزی حضور دارند، اظهار کرد: عزت و اقتدار کشورما به برکت هدایت‌های امام گونه‌ی مقام معظم رهبری است.

 

وی خطاب به فرماندهان، نیروی نامی و انتظامی استان تاکید کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس را فرامدش نکنید، فراموش نکردن این بزرگان صرفا با اعطای یک لوح سپاس محقق نمی‌شود بلکه باید با آنان مانوس شوید؛ در خواست دارم که خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسونان را فراموش نکنید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.