به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسلام غلامی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت دهه امامت و ولایت در مسجد امام حسین (ع) عجب شیر افزود: همه سرمایه های ما از غدیر الهام گرفته و در این راستا بازخوانی و نوخوانی فرهنگ و فلسفه واقعه عظیم غدیر در جهت تبیین این فرهنگ ضروری است.
وی با بیان اینکه در عصر حاضر نباید از پیروی از ولایت و امامت غفلت کنیم ادامه داد: مسلمانان باید در جهت شناخت اسلام ناب محمدی (ص) از مرجعیت و ولایت فقیه تبعیت کرده و از افراطی گری دوری کنند.
وی صبر، استقامت و ولایت‌ مداری را از ویژگی های لازم برای موفقیت در تمام عرصه ها دانست و گفت: تبعیت از ولایت مقدمه کسب بصیرت بوده و از این رو، افتخار نیروهای نظامی و انتظامی در ایران اسلامی وجود ولایت فقیه و رهبر مجتهد و مدبر به عنوان فرمانده کل قوا در جامعه اسلامی است.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه قرآن کریم یک قانون کامل برای رفع نیازهای بشری است افزود: برای تبیین و تشریح اجزای این قانون نیاز به مجری و هدایت کننده بود که خداوند با فرستادن پیامبر (ص) آن را تکمیل تر کرد.
وی کنکاش اندیشمندان از اقوام مختلف در واقعه غدیر را از جمله نکات قابل تامیل در این واقعه بزرگ تاریخ اسلام برشمرد و ادامه داد: خطه بزرگ آذربایجان باید در زمینه پژوهش های قرآنی و غدیر به خود ببالد زیرا که دانشمندانی چون علامه امینی و علامه طباطبایی با تالیف کتاب های ارزشمندی خدمت ویژه ای به تشیع و اسلام کرده اند.
وی همچنین با بیان اینکه دشمن در زمینه مسائل فرهنگی غافل نیست افزود: هجمه های فرهنگی و محتوای مبتذل و غیراخلاقی در فضای مجازی موجب خدشه به بنیان خانواده ها شده و باید در این راستا با افزایش بصیرت در این عرصه دچار لغزش نشویم.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.