به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی راه اندازی این بازارچه اظهار کرد: فضای مناسبی برای ایجاد این بازارچه در نظر گرفته شده و با راه اندازی بازارچه صنایع دستی، هنرمندان این عرصه فرصت عرضه و تبلیغ مستقیم محصولات خود را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه در حاشیه این بازارچه نمایشگاهی از جاذبه ‌های تاریخی، گردشگری و بوم گردی شهرستان نیز ایجاد می شود گفت: این امر کمک شایانی به رونق گردشگری شهرستان می‌ کند و امید است با افزایش مدت اقامت گردشگران اقتصاد منطقه متحول و بیکاری کاهش یابد.
وی گفت: ایجاد بازارچه به رونق اقتصادی روستاها، بالارفتن انگیزه تولید، عرضه محصولات بدون واسطه، تجاری سازی، بازاریابی تولیدات کشاورزی و فرآورده های کشاورزی کمک خواهد کرد.
فرماندار شهرستان عجب شیر خاطر نشان کرد: قلعه چای از مناطق نمونه گردشگری آذربایجان شرقی بوده که سالانه گردشگران و علاقه مندان زیادی را جذب می کند.
قلعه چای با فاصله 55 کیلومتری از مرکز عجب شیر به عنوان منطقه نمونه گردشگری، غنی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی بوده و گور دخمه تاریخی 'نیگه چه'، روستای صخره ای 'چهار بلوط' و دو چشمه آب معدنی از شاخص ترین جاذبه های آن به شمار می رود.
این منطقه دارای قلعه های تاریخی و ثبت شده مربوط به هزاره اول پیش از میلاد بوده که شامل قلعه ضحاک، کهن دژ، جوان قلعه و قلعه حوری است.
شهرستان عجب‌ شیر دارای 2 بخش به نام ‌های مرکزی (شامل دهستان ‌های دیزجرود غربی و خضرلو) و قلعه ‌چای (شامل دهستان ‌های دیزجرود شرقی و کوهستان)، 2 نقطه شهری به نام‌ های عجب‌شیر و جوان‌ قلعه و 49 آبادی است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.