به گزارش ایرنا، قلعه چای با فاصله 55 کیلومتری از مرکز عجب شیر به عنوان منطقه نمونه گردشگری، غنی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی بوده و گور دخمه تاریخی 'نیگه چه'، روستای صخره ای 'چهار بلوط' و دو چشمه آب معدنی از شاخص ترین جاذبه های آن به شمار می رود.
این منطقه دارای قلعه های تاریخی و ثبت شده مربوط به هزاره اول پیش از میلاد بوده که شامل قلعه ضحاک، کهن دژ، جوان قلعه و قلعه حوری است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عجب شیر در باره این منطقه گردشکری گفت: قلعه چای از مناطق نمونه گردشگری آذربایجان شرقی بوده که سالانه گردشگران و علاقه مندان زیادی را بسوی خود جذب می کند.
سیروس جبارزاده افزود: در نوروز امسال استقبال خوب و قابل توجهی از سوی گردشگران از منطقه قلعه چای و جاذبه های دیدنی و تاریخی آن انجام شد از این رو در صدد هستیم با ایجاد امکانات رفاهی بر تعداد گردشگران از این منطقه بیافزاییم.
وی گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی های مناسب، اصلاح راه دسترسی و آسفالته شدن مسیرهای ورودی به منطقه و معرفی غارهای طبیعی، پل های تاریخی، سدها و سایر آثار و جاذبه های منحصر بفرد این منطقه می تواند در افزایش تعداد گردشگران ورودی به قلعه چای موثر باشد.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عجب شیر با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری های خوبی در این منطقه جذب و انجام شده، ادامه داد: ایجاد دهکده توریستی و سایر امکانات رفاهی از جمله آلاچیق و توسعه کمپ های گردشگری و رفاهی در دستور کار سازمان برای منطقه نمونه گردشگری قلعه چای قرار دارد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.