نقاش و طراح گرافیک تبریزی هنرهای تجسمی، نقاش و طراح گرافیک تبریزی با تاکید بر نقش بسزای نمایشگاه فروش آثار نقاشی تبریز در معرفی هنرمندان حرفه‌ای، گفت: نمایشگاه‌های فروش آثار هنری، فضای هنر را سالم می‌کنند.
 
ارسلان آقاخانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه فروش آثار نقاشی در تبریز اهمیت فراوانی دارد، اظهار کرد: این نمایشگاه فضایی حرفه‌ای برای هنرمندان فراهم کرده و باعث می‌شود که مسائل و مشکلات حوزه اقتصاد هنر شهرستان، آسیب‌شناسی شده و مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه آرت اکسپوی تبریز فیلتری بین هنرمندان واقعی و آنانی که فکر می‌کنند هنرمندند ایجاد می‌کند، ادامه داد: این نمایشگاه باعث می‌شود هنرمندان توانمند شهرمان که به علت عدم حضور در دانشگاه و فضاهای مختلف ناشناخته مانده‌اند، مطرح شوند.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه فروش آثار نقاشی تبریز، فضای هنری را سالم می‌کند، افزود: این رویداد هنری، رانت هنری را از بین برده و آثار خلق شده توسط هنرمند را به طور مستقیم برای مجموعه‌داران و فضاهای حرفه‌ای عرضه می‌کند و دیگر نیازی نیست که هنرمندان برای مطرح شدن با بلوک های ناسالم هنری "لابی" کنند.
 
این نقاش و طراح گرافیک تبریزی با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم ۷۰ درصد عدم اقبال عمومی به اقتصاد هنر در تبریز، در نتیجه‌ی قصور خود هنرمندان است، خاطرنشان کرد: در تبریز متاسفانه هنرمندان نمی‌توانند به مخاطب احترام گذاشته و از جایگاهی بالاتر به مردم نگاه می‌کنند؛ در حالی که ساختارهای هنری دنیا در شرایطی در مدیوم‌های مختلف زمانی به توسعه‌ی اقتصادی و درآمد حرفه ای دست یافته‌اند که به مخاطب احترام گذاشته‌اند.
 
وی با تاکید بر اینکه هنرمندان باید به هنرشان با دید حرفه‌ای نگاه کنند، یادآور شد: مردم هرگونه که بخواهند می‌توانند نقدینگی خود را مصرف کرده و در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند، اما این هنرمندان هستند که باید از طریق راهکارهای مختلف مردم را متقاعد نمایند تا در حوزه‌ی هنر نیز سرمایه‌گذاری کنند.
 
گفتنی است، نمایشگاه فروش آثار نقاشی-آرت اکسپوی تبریز در اواخر شهریور ماه به همراه کارگاه‌های آموزشی با حضور ایمان افسریان، استاد آیدین آغداشلو و...  در هتل کایای تبریز برگزار می‌شود و 85 اثر از 45 نقاش در نمایشگاه فروش آثار نقاشی- آرت اکسپوی حضور خواهد داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.