توحید اخلاقی روز یکشنبه در گفت‌ و ‌گو با ایرنا با تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی استان در چهار سال گذشته، اظهار کرد: بهسازی و آسفالت راه اصلی و بزرگراه های استان و امضا 175 قرارداد بهسازی و آسفالت راه روستایی با یک هزار و 950 میلیارد ریال و توزیع 162 هزار تن قیر رایگان از دیگر اقدامات دولت یازدهم در حوزه ساخت و توسعه راه‌ های استان بود.
وی از اجرای بیش از 620 کیلومتر روکش آسفالت و بیش از 2 میلیون و 600 هزار متر مربع لکه ‌گیری راه‌های اصلی در طول چهار سال گذشته خبر داد و گفت: اجرای بیش از 280 کیلومتر لکه‌ گیری و روکش آسفالت راه‌ های روستایی، اجرای خط کشی، نگهداری، تهیه و نصب حفاظ‌ های ایمنی، علایم ترافیکی، ابنیه فنی راه‌ها، اجرای راهداری زمستانی، ارتقای سیستم روشنایی تونل ‌ها و جاده‌ ها، خرید و بازسازی ماشین آلات راهداری و راهسازی، صیانت از حریم راه‌ های قانونی و حذف نقاط پر حادثه از دیگر اقدامات شاخص دولت یازدهم در حوزه راهداری بود.
اخلاقی از مطالعه چهار طرح در بافت ‌های ناکارآمد شهری خبر داد و افزود: فاز اول جابجایی سکونت گاه ‌های غیررسمی تبریز به تعداد 171 واحد اجرا شده و جابجایی 700 واحد دیگر نیز در دست اجراست.
به گفته‌ اخلاقی، تشکیل بیش از 60 جلسه ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استان و شهرستان ‌ها و کارگروه‌های تخصصی و پرداخت بیش از چهار هزار و 590 فقره تسهیلات احداث مسکن در بافت‌ های ناکارآمد شهری بخشی دیگر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در حوزه عمران و بهسازی شهری است.
وی با بیان اینکه در حوزه ساختمان و مسکن نیز وظایف مهمی برعهده اداره ‌کل راه و شهرسازی است، یادآور شد: در این حوزه اقداماتی همچون تکمیل و تحویل بیش از 45 هزار واحد مسکن مهر، احداث 17 باب مدرسه، مسجد و کلانتری در سایت مساکن مهر (شهرهای بالای 25 هزار نفر)، صدور، تمدید و ارتقای پایه بیش از 16 هزار و 300 پروانه اشتغال به کار مهندسی و آماده‌ سازی 150 هکتار از سایت‌ های مسکن مهر از سوی این اداره کل در چهار سال گذشته انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در این مدت اجرای 30 پروژه ساختمان‌ های دولتی و عمومی (اداری، فرهنگی، ورزشی و درمانی) با زیربنای 210 هزار متر مربع، 126 تخت پروژه بیمارستانی (در حال اجرا یا مطالعه)، استادیوم 10 هزار نفری، ندامتگاه پنج هزار نفری و اتمام و تحویل چهار پروژه بیمارستانی با 529 تخت نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده است.
وی از همکاری موثر اداره‌ کل راه و شهرسازی برای صدور محوز احداث 21 هتل در راستای «تبریز 2018» خبر داد و گفت: در بخش معماری و شهرسازی نیز امضا قرارداد تهیه طرح توسعه و عمران جامع شهری، اتمام و ارسال مدارک 17 طرح به شورای عالی شهرسازی و معماری، کنترل ضوابط احداث بنا و تحقق ‌پذیری کاربری توسعه شهرها، برگزاری بیش از 40 جلسه سیما و منظر شهری و برگزاری افزون بر 145 جلسه کمیسیون ماده 5 در این بازه زمانی انجام شده است.
اخلاقی از اخذ بیش از سه هزار سند تک برگ به مساحت بیش از 2500 هکتار خبر داد و اعلام کرد: بیش از یک هزار و 160 قطعه از اراضی ملی جهت اجرای طرح‌ های دولتی، ملی و استانی به منظور استفاده به عنوان فضاهای اداری، آموزشی، فرهنگی مذهبی، بهداشتی درمانی، فضای سبز و تأمین مسکن اقشار ویژه و کم درآمد واگذار شده است.
آذربایجان شرقی دارای 235 کیلومتر آزادراه، 450 کیلومتر بزرگراه، 1042 کیلومتر راه اصلی، 1725 کیلومتر راه فرعی و 10569 کیلومتر راه روستائی است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**تنظیم:عیسی عطاپور** انتشار: رستگار
3077/7486/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.