مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایحان شرقی با اشاره به رشد سه برابری صادرات تعاونی‌های استان در دولت یازدهم، گفت: صادرات تعاونی‌های استان در دولت دهم ۵۹ هزار و ۵۵۶ هزار دلار بوده که در دولت یازدهم به ۱۹ هزار و ۴۲۳ هزار دلار رسیده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، میر احد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه سهم پیش‌بینی شده تعاونی‌های استان در برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد است، اظهار کرد: باید به گونه‌ای تلاش کنیم تا سهم پیش‌بینی شده تعاون در برنامه ششم و قانون اساسی محقق شود؛ متاسفانه تاکنون توانسته‌ایم این سهم را تنها به شش درصد برسانیم.
وی با بیان اینکه در دولت دهم ۸۶۶ تعاون در آذربایجان شرقی ایجاد کرده بودیم که این میزان در طول دولت یازدهم به ۶۲۲ واحد رسیده است، افزود: تعداد تعاونی‌های استان در مقایسه با دولت گذشته کاهش یافته اما این تعاونی‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.
حسینی گفت: تعداد واحدهای مسکونی ایجاد شده توسط تعاونی‌های استان به ۲۴ هزار رسیده است و نسبت به دولت دهم رشد چشمگیری داشته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تصریح کرد: یکی از خوبی‌های دولت تدبیر و امید، فعالیت در فضای امن و آرام  است و خدمات مفیدی را برای مخاطبان خود ارائه می‌دهد.
وی در خصوص اعطای تسهیلات به تعاونی‌ها گفت: تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها در دولت دهم دو هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال بوده که در دولت یازدهم به دو هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال رسیده است.
حسینی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی درصدد واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: نمایندگان و برخی مدیران استانی طی نامه‌ای به رییس جمهور پیشنهاد واگذاری این شرکت را به شستا داده‌اند؛ امید است رییس جمهور با این امر موافقت کند تا این شرکت با بخش دولتی اداره شود؛ چرا که توسعه آن با بخش خصوصی امکان پذیر نیست. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.