فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه الغدیر تبریز با اشاره به اجرای طرح کرامت دو در آذربایجان‌شرقی، گفت: در قالب این طرح، محلات حاشیه‌ی شهر و محلاتی که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، شناسایی شده و برای کاهش آسیب‌ها و اصلاح این محلات فعالیت‌هایی انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سرهنگ داود عباسی در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان، با تاکید بر نقد منصفانه، اظهار کرد: در انتقاد، مخاطب خاصی وجود دارد از این‌رو باید متخصصانه وارد شده و مسایل را مورد بررسی قرار داد.
وی با بیان اینکه شما خبرنگاران با تخصص لازم و با تبحر وارد این عرصه شده‌اید، خاطرنشان کرد: در هر پست و حرفه‌ای که هستیم باید در جهت رضای خدا قدم برداریم و با نیت خالصانه انجام وظیفه کنیم، چرا که اگر فعالیتی بدون خلوص نیت انجام گیرد پایداری نخواهد داشت؛ اینگونه فعالیت‌های خالصانه به عنوان ذخیره‌ای برای آخرت در پرونده‌ی اعمال ما ثبت می‌شود.
وی با بیان اینکه در جامعه‌ی ما نیاز به تقوای فرهنگی بیش از هر چیز دیگری احساس می‌شود، تاکید کرد: تقواست که مسیر ما را مشخص کرده و چارچوپ را تعیین می‌کند که چگونه بنویسیم یا عمل کنیم، فعالیت در عرصه‌ی فرهنگی که امروز میدان جنگ نرم است، سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس  بوده و ما هر قدر که در توان داریم باید در این راستا و در جهت مقابله با هجمه‌های دشمن قدم برداریم.
سرهنگ عباسی با بیان اینکه، عرصه‌ی فرهنگی امروزه حساسیت زیادی دارد، یادآور شد: سردار کریمیان به حق یک شهید زنده است که هفت سال در اسارت رژیم بعثی ایثار کرد، این فرمانده حتی امروز نیز صحنه را ترک نکرده و به هر طریق ممکن برای اسلام و انقلاب خدمت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دشمن در کمین جوانان ما نشسته تا بر آنان تسلط یابد، افزود: دشمنان ما با انتشار اخبار کذب و استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی، نشر موارد غیر اخلاقی و... درتلاش است تا بر ذهن جوانان ما نفوذ کند، ایت صحنه بسیار حساس بوده و ما نیز در این خصوص نقش و وظیفه داریم.
وی با تاکید بر جایگاه ویژه‌ی خبرنگار در راستای امر به معروف و نهی از منکر، متذکر شد: امروزه امر به معروف و نهی از متکر، مهجورترین واجب است که خبرنگاران می‌توانند در این راستا با قدرت نقش‌آفرینی کنند و کار خبرنگاری مصداق امر به معروف و نهی از منکر بوده و یکی از وظایف خبرنگاران است، امیدواریم که خداوند توفیق دهد تا همه‌ی ما در این راستا موفق عمل کنیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه الغدیر تبریز با بیان اینکه اجرای موثر طرح کرامت دو، اولویت کاری ماست، افزود: در قالب این طرح، ۱۰ محله در استان شناسایی شده است و همچنین تعداد محلات انتخاب شده در سطح کسور نیز برابر با ۷۰ محله بوده که در هفت استان درنظر گرفته شده است؛ پنج محله در استان به سپاه ناحیه الغدیر واگذار شده که دو مورد آن تحت پوشش سپاه ناحیه مرند، یک مورد در شمس‌آباد تبریز و دو محله نیز برای ناحیه امامت قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه اولین کار ما در قالب این طرح، شناسایی محله و سپس استقرار یک روحانی در محل است، تاکید کرد: برای انجام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک نیاز بود که در ابتدای اجرای طرح، قرارگاهی ایجاد شود، از این رو قرارگاه جواد الائمه در این راستا ایجاد شد و پنج قرارگاه فرعی نیز در نواحی و در حوزه‌های مقاومت تحت مرکزیت این قرارگاه فعالیت می‌کنند.
سرهنگ عباسی با بیان اینکه ارائه‌ی برنامه‌های مذهبی، بیان احکام، مسائل عقیدتی و... از جمله فعالیت‌های روحانی محله است، متذکر شد: بحث روشنگری و ارتباط چهره به چهره نیز در قالب این طرح بسیار مورد توجه ما بوده و برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام می‌گیرد؛ در ۱۰۰ متری بهترین محلات شهری که مدعی تبریز ۲۰۱۸، محلاتی با مشکلات فراوان وجود دارد و افرادی هستند که تنها در خانه‌ای ۴۰ متری با وضعیتی نامناسب زندگی می‌کنند. 
وی با اشاره به انعقاد قرارداد با برخی کمپ‌های ترک اعتیاد در راستای مداوای رایگان بیماران نیازمند، بیان کرد: در این راستا قرارداد بسته‌ایم تا افراد بیمار نیازمند را شناسایی کنند و به طور رایگان پذیرش کرده و تحت درمان قرار گیرند.
وی با اشاره به فعالیت‌های سپاه الغدیر در راستای ارائه‌ی خدمات درمانی در مساجد در قالب طرح کرامت دو، تاکید کرد: در این خصوص با بسیج جامعه‌ی پزشکی، شبکه بهداشت و درمانگاه‌های سپاه وارد عمل شده‌ایم و تاکنون نیز بیش از پنج هزار نفر در پنج محله‌ی موردنظر ویزیت رایگان شده‌اند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه الغدیر تبریز با اشاره به فعالیت‌های سپاه الغدیر در جهت کمک به بهسازی و زیباسازی محلات در قالب طرح کرامت دو، اظهار کرد: در این راستا دوهزار متر از دیوارهای ورودی یکی از محلات با مضامین اجتماعی و سخنان تاثیرگذار طراحی شده است، همچنین ارائه‌‌ی خدمات فرهنگی، نشست‌های بصیرتی، سیاسی، جنگ‌های شادی و... نیز در طرح کرامت دو اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس نیازمندی محله برنامه اجرا می‌کنیم، افزود: در یکی از محلات موردنظر، دانش‌آموز مخترعی را کشف کردیم که در خانواده‌ای فقیر زندگی می‌کند، ما از این گونه افراد حمایت می‌کنیم و همچنین برگزاری کلاس‌های تقویتی و شناسایی استعدادهای برتر نیز از دیگر فعالیت‌های ماست.
وی با بیان اینکه بسیاری از طلاق‌ها از عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی ناشی می‌شود، افزود: سپاه الغدیر کلاس‌هایی در این راستا برگزار می‌کند که مورد استقبال شدید مردم قرار گرفته است و همچنین برگزاری خیمه‌های معرفت در برخی پارک‌‌ها نیز تاثیر بسزایی داشت.
سرهنگ عباسی با بیان اینکه برگزاری پیاده‌روی خانوادگی نیز از دیگر برنامه‌های ما بود، افزود: کودکانی در شهر ما هستند که نمی‌دانند استخر چیست! ما برای برخی از این کودکان شرایط را فراهم کردیم تا به استخر بروند و در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه ۸۵ هزار نفر در پنج محله‌ی موردنظر زندگی ‌می‌کنند، خاطرنشان کرد: موادمخدر و موارد اخلاقی از جمله بیشترین آسیب‌ها را به خود اختصاص داده است؛ ما در کل یک ماه برای تحلیل جمعیتی این محلات تلاش کرده و این طرح تا اخر سال اجرا می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.