به گزارش ایرنا، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی روز پنجشنبه در همایش «طلایه داران تبلیغ» در یاسوج ویژه روحانیان اعزامی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ممکن است کهگیلویه و بویراحمد با تداوم این روند نامطلوب و ناخوشایند در سال های آینده دچار برخی مشکلات و بحران ها شود که باید از هم اینک چاره اندیشی کرد.
وی افزود که روحانیان اعزامی به روستاها و شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در ماه رمضان سال جاری علاوه بر تبلیغ دین و معارف الهی، برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود در آنها از جمله زمین خواری، تعرض به اراضی ملی و اسراف در مصرف آب را به مردم تذکر دهند.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مبلغان دینی رسالت سنگینی بر عهده دارند زیرا برای رشد حیات معنوی افراد تلاش کرده و در زمینه هدایت جامعه نقش آفرینی می کنند.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد که به گفته برخی ها فرایض دینی امر به معروف و نهی از منکر را نمی توان با دستور و فرمان در جامعه ترویج داد در حالی که چنین تصوری اشتباه است.
وی ابراز داشت: هرگاه انسان ها به فضائل اخلاقی فرمان داده شده و از فسادها نهی شوند اقدامی در راستای تکریم و حفظ کرامت آنهاست و هرگز با هدف تحقیرشان انجام نخواهد شد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت معنوی مردم مناطق شهری و روستایی استان که روحانیان در ماه رمضان و یا محرم برای تبلیغ دین قصد عزیمت به آنجا را دارند باید به نحو مطلوب شناخته شود زیرا در این صورت اثرگذارتر است.
آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: مبلغان دینی باید ویژگی هایی داشته و نکاتی را رعایت کنند که از مهمترین آنها می توان به خودسازی و داشتن اخلاص در عمل اشاره کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که ماه رمضان سال جاری 800 روحانی بومی و غیربومی در زمینه تبلیغ دین و معارف الهی در روستاها و شهرهای استان فعالیت می کنند در حالی که این تعداد در سال گذشته 700 نفر بوده است.
حجت الاسلام حمید برازش اظهار داشت: از مجموع این 800 روحانی 100 نفر مربوط به طرح هجرت بوده و 70 نفر نیز جزء روحانیان مستقر هستند.
وی افزود که انتظار می رود روحانیان اعزامی به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در ماه رمضان سال جاری با مطالعه و تحقیق لازم خود را تا حد امکان به سلاح علم مجهز کرده تا بهتر بتوانند به مسائل شرعی و شبهات دینی مردم به ویژه نسل جوان پاسخ دهند.
حجت الاسلام برازش بیان کرد: وضعیت معیشتی بسیاری از روحانیان جزء طرح هجرت و مستقر کهگیلویه و بویراحمد که در زمینه تبلیغ دین فعالیت می کنند ضعیف بوده و چندان مناسب نیست.
وی عنوان کرد که انتظار می رود متولیان فرهنگی و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد حمایت ویژه ای از این روحانیان کرده و توجه بیشتری به مسائل و مشکلات معیشتی آنان داشته باشند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.