به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا مقیسه روز یکشنبه در جمع اعضای ستاد شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان افزود: سفارش به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای عمومی است ولی باید گروهی به عنوان آمران به معروف در جامعه فعالیت کنند.
وی افزود: این دو فریضه الهی خط مقدم جبهه فرهنگی کشور در مدارس و دانشگاه هاست که توجه به آن راه تهاجم فرهنگی برنامه ریزی شده دشمن را سد می کند.
وی اظهار کرد: نهادهای اداری و فرهنگی شهرستان جهت کاهش آسیب های اجتماعی، امنیتی و اقتصادی جامعه نسبت به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.
حجت الاسلام مقیسه افزود: اعضای ستاد شورا برنامه های خود را برای ترویج امر معروف، آسیب شناسی و ریشه یابی علل ترک معروف و منکر در شهرستان ارائه کنند.
وی ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی از منکر سبب امنیت، آرامش، اقتصاد سالم، آبادانی و جلوگیری از گناه در جامعه می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: سازمانهای مردم نهاد با موضوع اجتماعی و فرهنگی نقش موثری در نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به یک گفتمان عمومی در جامعه دارند.
احمد برادران افزود: از 73 سازمان مردم نهاد در این شهرستان بیش از 20 سمن در زمینه اجتماعی و فرهنگی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: تشکل های غیردولتی با همکاری نهادهای فرهنگی و حاکمیتی در ترویج و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بین آحاد جامعه نقش موثری دارند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7500/6012خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.