مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: 2 معلول شبستری که بر اثر مسمومیت در موسسه قشقایی کافی الملک فوت کردند سابقه تشنج نیز داشته‌اند.

محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مسمومیت غذایی 11 نفر در موسسه قشقایی کافی الملک که 10 نفر از آنها معلول و یک نفر از کارکنان این موسسه بودند، بلافاصله این افراد به بیمارستان منتقل شدند.

ارشدزاده افزود: 5 نفر از این بیماران پس از درمان ترخیص شده و 4 نفردیگر هم اکنون بستری و تحت درمان هستند و 2 نفر از آنها که 18 و 30 ساله بودند، فوت کردند.

وی تصریح کرد: این دو مددجوی جوان که دارای بیماری تشنج مزمن بودند به دلیل مسمومیت و کم شدن آب بدن و پایین آمدن مقاومت بدن‌شان دچار تشنج غیرقابل کنترل شده و فوت کردند.

 مدیر کل سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی در ادامه افزود: این نوع مسمومیت ها از نوعی باکتری از طریق آب آشامیدنی، سبزیجات و یا مواد غذایی به انسان منتقل می‌شود که معمولا کشنده نبوده و قابل درمان است.

ارشدزاده گفت: نمونه‌های باکتری این نوع مسمومیت برای بررسی بیستر به آزمایشگاه تهران ارسال شده و تا یک هفته آینده جواب قطعی مرگ این 2 جوان معلول اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.