فیلمساز برجسته کشور گفت: برادران ارک با تکیه بر فرهنگ غنی آذربایجان می‌توانند به هنرمندانی جهانی تبدیل شوند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، مجتبی راعی در آیین رونمایی فیلم «حیوان» ساخته برادران ارک، با اشاره به نخستین شناخت خود از این فیلمسازان جوان تبریزی اظهار کرد: در جشنواره‌ی فیلم همدان، با داوری فیلم «سویوق» از برادران ارک، این احساس را داشتم که این فیلم نوید فیلم‌سازی بزرگی را می‌دهد، بقیه داوران نیز این نظر را داشتند.
 
راعی با بیان اینکه همواره نگران بودم که این همه استعداد چه می‌شود، تشریح کرد: استعدادهای به هدر رفته زیادی را تاکنون دیده‌ام اما با جرات می‌توان گفت که تبریز دو جوان با استعداد و توانمند دارد که به نظر می‌رسد از بزرگان فیلم‌سازی آینده کشور خواهند بود.
 
وی خاطرنشان کرد: جامعه نقشی جدی در قبال استعدادهایش دارد و بدترین حالت این است که انتظار داشته باشیم دولت پا پیش بگذارد! در حقیقت دولت نیز در این زمینه وظایفی دارد و باید انجام دهد، اما اشتباه بزرگی است اگر برای تامین همه فرصت‌ها منتظر اقدامات دولت باشیم.
 
این هنرمند مطرح عرصه سینمای کشور، با بیان اینکه سرمایه یک شهر انسان‌های والای و هنرمندان آن شهر هستند، تاکید کرد: این جوانان سرمایه تبریز بوده و باید مردم شهر خودشان در این راستا همکاری کرده  و برای تلاش و فعالیت این هنرمندان، شورآفرینی کنند، چرا که برای موفقیت هنرمندان این حمایت بسیار اهمیت دارد.
 
راعی با تاکید بر اینکه جوانان برای پیشرفت به این حمایت‌ها نیاز دارند، ادامه داد: پیشکسوتان عرصه‌ی هنر و فیلم‌سازی وظیفه مهمی دارند و باید این هنرمندان را تشویق کنند، چرا که این تشویق‌ها، در جهت ارتقای کیفیت هنر و فرهنگ نقش مستقیم دارد.
 
راعی خاطرنشان کرد: چیزی که انگیزه مرا مضاعف می کند، فرهنگی است که این جوانان را پرورش داده است و به حق که فرهنگ شمس در پروراندن این استعدادها نقش ویژه‌ای داشته است.   
وی با بیان اینکه این دو برادر می‌توانند خود را فرزندان شمس بنامند، تاکید کرد: این ظرفیت و پتانسیل کمی نیست، مولانا اگر شمس را نمی‌دید، صرفا استادی معمولی می‌ماند و به همان سادگی نیز دار فانی را وداع می‌گفت.
 
راعی با اشاره به کلامی از شمس تبریزی مبنی بر اینکه‌ «من نهنگی هستم که در تبریز جا نداشتم زیرا این شهر جای نهنگ‌های بزرگتر بود»، گفت: فرهنگ شمس تبریزی، در خون و کلام این جوانان جاری است و امیدواریم قدر این فرهنگ آنگونه که سایشته است، دانسته شود.
 
وی ادامه داد: برخی از جوانان کارشان را از فیلمسازان بزرگ دنیا یاد گرفته و درنتیجه فرهنگ را نیز از همان فیلمسازان می آموزند؛ از این رو باید تلاش کنیم تا در کنار بزرگان جهانی این عرصه، حرف برای گفتن داشته باشیم.
 
راعی گفت: امید است که برادران ارک فرهنگ تبریز، شمس، شیخ شبستری، علامه قاضی و علامه جعفری را رشد دهند و باید منتظر باشیم فیلمسازانی بزرگ با قد و قواره جهانی در این شهر ظهور کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.