به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل جبارزاده عصر سه شنبه در جلسه شورای استاندارد استان افزود: سازمان صنعت معدن و تجارت باید واحدهای تولیدی را که ملزم به رعایت استاندارد هستند کنترل کند تا همه واحدها استاندارد را اعمال کنند.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر اساس وظایف ذاتی اش نسبت به کنترل، بازدید و بررسی های دوره ای همه تجهیزات مراکز پزشکی، بهداشتی و درمانی اقدام کند و طبق قانون وظیفه اش را انجام دهد.
جبارزاده اظهار کرد: تمامی امور عمرانی اعم از پروانه شهرداری و ساخت و سازها باید مشمول استاندارد باشند و دستگاه های نظارتی و مهندسان ناظر مکلف به اجرای این موضوع هستند و اگر رعایت نشود مسئولیت این کار با مهندسان و ناظران است.
وی گفت: هر محلی اعم از شهر بازی ها و زمین بازی و اماکنی که استاندارد اجباری در آن لحاظ نشده باشد بر اساس بازرسی اداره استاندارد اجازه فعالیت ندارد و باید توسط دستگاه قضایی پلمب بشود.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: سازمان غذا و دارو و دیگر ادارات مرتبط لیست محصولات غذایی و خوراکی را برای اخذ نشان استاندارد احصا کنند تا استانداردهای لازم ملی و بین المللی را دریافت کنند.
جبارزاده : با توجه به این که مشکل سال های آینده آب و انرژی خواهدبود مصوب می کنیم همه واحدهای اداری دولتی و غیردولتی از پرسنل موجودشان یک نفر را به عنوان مدیر کنترل آب و انرژی تعیین کنند تا آموزش های لازم را در مجموعه فنی و حرفه ای قراملک طی کرده و این افراد مسئول اجرای روش های کنترل و صرفه جویی در آب و انرژی باشند.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.