به گزارش ایرنا، شاپور پولادی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات در استان ایلام اظهار کرد: اجباری بودن استاندارد وسایل شهرهای بازی و نقش آن در سلامت مردم بویژه کودکان مهم و حائز اهمیت است و چشم پوشی از غیر استاندارد بودن وسایل بازی، با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد و در این خصوص هیچ تعارف و ملاحضه ای با متخلفان نداریم.
وی با بیان اینکه شهرداری ها متولی و مسئول مستقیم شهرهای بازی و نظارت بر استاندارد بودن وسایل آن هستند، افزود: مخاطب اصلی در این حوزه شهرداری است و مسئولیت متوجه هر مدیری شود بشدت با او برخورد می شود.
معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه نباید با سلامت مردم شوخی کرد، یادآور شد: اداره کل استاندارد استان ایلام با همکاری نهادهای مربوطه نسبت به تعطیلی و پلمب تمامی وسایل و تجهیزات بازی فاقد گواهینامه ایمنی پس از نصب در هر پارک و دیگر مکانی اقدام می کند.
پولادی تاکید کرد: ما مخالف شهربازی و ایجاد مکان های تفریحی برای مردم نیستیم اما با توجه به اهمیت و ارتباط مستقیم تجهیزات و وسایل بازی در این مکان ها، با سلامت و ایمنی کودکان و سایر استفاده کنندگان از این دستگاه ها ارتباط مستقیم دارد، استاندارد سازی تجهیزات تفریحی در این اماکن ضروری است.
وی به اجباری بودن استاندارد آسانسورها در آپارتمان های مسکونی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه لزوم همکاری و پیگیری دستگاه های اجرایی مرتبط برای استاندارد سازی و بازرسی های ادواری لازم است.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام افزود: سالانه اعتباری بابت خرید تجهیزات و نوسازی این وسایل به دستگاه های اجرایی استان پرداخت می شود که باید صرف همین امور (استاندارد سازی آسانسورها و مناسب سازی آنها) شود.
مدیرکل استاندارد ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه سلامت مردم در استفاده از وسایل بازی غیر ایمن در پارک ها و شهربازی های استان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اداره کل استاندارد با همکاری نهادهای مربوطه نسبت به تعطیل کردن تمامی وسایل و تجهیزات بازی فاقد گواهینامه ایمنی اقدام خواهد کرد.
مهناز همتی بر لزوم انعقاد قرارداد تامین آسانسور ساختمان ها با شرکت های مجاز تاکید کرد و یادآور شد: مردم برای نصب و تعمیر آسانسورهای خود باید از شرکت های دارای مجوز استفاده کنند.
وی تاکید کرد: خرید قطعات و تجهیزات آسانسور نیز باید از تولید کنندگان دارای پروانه استاندارد انجام گیرد و فهرست آنها در اختیار نصابان باشد تا با کمترین مشکل در مراحل اجرا مواجه شوند.
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: فهرست شرکت های مجاز آسانسور در سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان ملی استاندارد ایران موجود است لذا توصیه می کنیم مردم به هیچ عنوان از آسانسورهایی که گواهینامه ایمنی رسمی و معتبر استاندارد ندارند، استفاده نکنند.
همتی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 23 فقره گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور توسط شرکت های بازرسی زیر نظر استاندارد در این استان صادر شده است.
به گزارش ایرنا، بیشتر تجهیزات و وسایل بازی شهر بازی ها و پارک های استان ایلام گواهینامه استاندارد ندارند و ضوابط استاندارد در آنها رعایت و اجرا نشده است، 198 مورد تجهیزات شهر بازی در مناطق مختلف این استان وجود دارد.
اوایل تیرماه سال جاری یکی از وسایل شهر بازی پارک کوثر ایلام دچار نقص فنی شد و بر اثر این حادثه چند نفر از سرنشینان این وسیله برای ساعتی گرفتار شدند که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت، پس از بروز این مشکل اداره استاندارد استان ایلام اعلام کرد که بخش قابل توجهی از وسایل شهربازی های استان بویژه در شهربازی کوثر ایلام فاقد استانداردهای لازم است بنابراین به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ایی، دادستان ایلام ششم تیرماه دستور پلمپ این وسایل را صادر و اعلام کرد تا رفع نقص اجازه فعالیت به این مراکز داده نخواهد شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.