به گزارش ایرنا، ولی الله فرج اللهی روز سه شنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان با بیان اینکه جنوب استان قابلیت های خوبی برای جذب گردشگر دارد، خاطر نشان کرد: امیدواریم در تبریز 2018 گردشگرانی که وارد استان می شوند به سمت جنوب استان نیز سوق داده شوند و شهرستان بناب آمادگی خود را جهت پذیرایی از گردشگران اعلام می کند.
وی با اشاره به اینکه مناطق گردشگری شهرستان نیز برای مهمانان مهیا و آماده شده اند، بر ضرورت تشکیل کمیته ای در این خصوص تاکید کرد.
فرماندار بناب با اشاره به اینکه سهم شهرستان ها از محل تخصیص اعتبارات تخصیصی به تبریز2018 مشخص شود، اظهار کرد: سومین جشنواره کباب بناب امسال با رفع نواقص دوره های قبل و تقویت نقاط مثبت با مشارکت بخش خصوصی در بناب برگزار می شود.
فرج اللهی با تأکید بر ضرورت برند سازی کباب بناب گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت باید با تصویب آن در کمیسیون نظارت بر ادامه کارهای آن ها نظارت کافی و دقیق داشته باشد.
وی از اختصاص 14 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مکان های گردشگری شهرستان بناب در سال جاری خبر داد و افزود: این اعتبارات نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

** بناب گلوگاه گردشگری آذربایجان شرقی
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تبریز2018 را یک رویداد ملی و بین المللی دانست و گفت: با اجرای این طرح در درجه اول جهان اسلام پایتخت خود را به کشورهای اسلامی معرفی می کند.
احمد حمزه زاده افزود: علاوه بر تبریز 5 مسیر را در بخش های مختلف برای شهرهای استان پیش بینی کرده ایم که بر اساس ظرفیت های موجود گردشگران از امکانات آن ها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بناب جزو گلوگاه های اصلی گردشگری است، خاطر نشان کرد: به رغم اینکه اعتبارات میراث فرهنگی بسیار ناچیز است ولی اعتبارات تخصیص یافته به میراث فرهنگی بناب امسال 50 درصد افزایش داشته است.
حمزه زاده همچنین از برگزاری سومین دوره جشنواره کباب بناب در شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: میراث فرهنگی استان در نظر دارد در کنار برگزاری جشنواره کباب، صنایع دستی و آثار تاریخی این شهرستان را معرفی نماید.
وی با تأکید بر ضرورت تدوین استانداردهای لازم و نظارت دقیق بر اصالت پخت و عرضه کباب بناب ،خاطر نشان کرد: شیوه پخت و آماده سازی کباب بناب باید همچنان حفظ شود.
حمزه زاده با اشاره به ضرورت گنجاندن زمان برگزاری جشنواره کباب بناب در تقویم میراث فرهنگی کشور گفت: قرار دادن جشنواره کباب در کنار برنامه های تبریز 2018 جزو برنامه های میراث فرهنگی است و در تلاش ایم جشنواره کباب بناب را از سال آینده بصورت بین المللی برگزار کنیم.
وی همچنین با اشاره به میزبانی بناب برای برگزاری همایش ملی گردشگری اظهار کرد: تلاش می کنیم همایش روستاهای گردشگری آذربایجان شرقی را با محوریت روستای 'صَوَر' بناب برگزار کنیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بناب نیز در این نشست با اشاره به آمادگی شهرستان برای برگزاری سومین جشنواره کباب بناب گفت: در این جشنواره تلاش می کنیم جشنواره را با حداقل معایب برگزار کنیم.
بهنام رحیم زاده افزود: در کنار برگزاری جشنواره کباب بناب، تولیدات صنایع دستی شهرستان نیز در قالب نمایشگاهی به مردم عرضه خواهد شد.
شهرستان بناب با 126 هزار جمعیت در 123 کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و این شهرستان مالک یکی از برندهای غذایی مشهور دنیا بنام «کباب بناب» است.
مردمان این شهرستان از دیرباز ابداع گر تهیه و پخت غذای مخصوصی از گوشت بودند که به طور عمده برای مصرف خان ها و مهمانانی خاص که در مراسم و جشن ها حضور می یافتند، تهیه می شد و بعد ها مصرف آن شکل عامیانه تری پیدا کرد.
لذت «کباب بناب» که خوردن آن رضایت هر ذائقه ای را جلب می کند، به نوع گوشت و مواد مصرفی و طرز تهیه آن و صد البته مهارت کباب پز بستگی دارد.
تنظیم کننده: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.