مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:  طرح ضربتی تولید و اشتغال، محرکی برای توسعه و رونق اقتصادی در 2 روستای آلوارس و کزج این استان اجرا شد
.
 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، کریم حاجی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح تحرک بخشی اقتصادی در روستاهای هدف گردشگری در راستای تحقق شعار سال است، اضافه کرد: 2 روستای آلوارس در شهرستان سرعین و کزج در شهرستان سرعین و کزج در شهرستان خلخال به عنوان روستاهای منتخب از بین 64 روستای دارای قابلیت در استان در این طرح بودند.

وی حضور کارشناسان اعزامی از سازمان و بازدید از روستاها برای بررسی ظرفیت‌ها و پایش این روستاها در حوزه اشتغال و تولید را یادآور شد و گفت: در قالب این طرح برنامه هایی از جمله برگزاری جلسات با فرمانداران، ارائه راهکاربه شوراها و دهیاران، بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی، بررسی ظرفیت‌های تاسیس اقامتگاه های بوم گردی و مشاوره با تولید کنندگان حوزه صنایع دستی انجام شد.

به گفته حاجی زاده از زمان اجرای این طرح 35 پروانه تولید صنایع دستی در روستای آلوارس صادر شده که تجهیز پنج کارگاه صنایع دستی و برگزاری 15 دوره آموزش ورنی بافی از فعالیت های انجام شده در این راستا بوده است.

وی اضافه کرد: پیست اسکی آلوارس، چشمه و آبشار گور گور و مناظر طبیعی روستای آلوارس از پتانسیل‌های کم نظیر گردشگری این روستا است که در صورت اختصاص اعتبار مطلوب و تامین زیرساخت‌های می تواند یکی از قطب‌های گردشگری در منطقه باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: روستای هدف گردشگری کزج نیز با داشتن مناظر طبیعی چشمگیر و بافت سنتی و تاریخی که به عنوان یکی از 10 روستای دارای بافت ارزشمند در کشور است که با تاسیس نخستین اقامتگاه بوم گردی توسط بخش خصوصی زمینه لازم برای حضور گردشگران فراهم شده است.

وی از تجهیز پنج کارگاه صنایع دستی، برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از ابتدای امسال خبر داد و اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های محلی تولید در روستا و حمایت از طرح‌های تولیدی درحوزه صنایع دستی و گردشگری، علاوه بر کمک به رونق اقتصادی روستاها، اهمیت بسزای در کاهش مهاجرت ساکنین و توسعه پایدار کشور خواهد داشت. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.