به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صادقلو شامگاه یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از همراهی مدیران بانک ها در ارائه وام به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه اشتغال آفرینی و تولید ضرورت و رفع تعطیلی واحدها یک اصل محسوب می شود، اظهار داشت: برای موفقیت در این زمینه باید رفع مسایل و مشکلات واحدها با روح اقتصاد مقاومتی تطبیق داشته واز ظرفیت مراکز دانش بنیان بهره گرفته و تقویت سرمایه گذاری خارجی نیز لحاظ شود.
استاندار گلستان همچنین بر آسیب شناسی خدمات ارائه شده در سال قبل به واحدهای تولیدی درقالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اولویت ارائه خدمات این ستاد در سال جاری به طرح های اقدام اجرایی شده در بانک ها و تعیین برش استانی ایجاد شغل و تثبیت شغل در سال 96 تاکید کرد.

* استفاده از ظرفیت بانک های خصوصی در ایجاد اشتغال
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت که امسال استفاده از منابع مالی بانک های خصوصی در این استان برای ایجاد یا تثبیت شغل باید مد نظر قرار گیرد.
حسینقلی قوانلو افزود: بانک های خصوصی در استان 30- 20 درصد منابع مالی را در اختیار دارند و ضروری بوده که از این منابع در ایجاد اشتغال بهره گرفته شود.
وی پیشنهاد داد که با حضور اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و مدیران بانک های خصوصی نشستی برگزار و منابع مالی آنها در ایجاد اشتغال بکار گرفته شود.
به گفته وی؛ امسال برای گلستان ایجاد 22 هزار و 100 شغل در نظرگرفته شده که سهم صنعت، معدن و تجارت 12 هزار و 33 شغل است.

*تعیین سهم صنعت گردشگری در ایجاد شغل
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز خواستار مشخص شدن میزان تسهیلات بانکی سال جاری در ایجاد اشتغال در حوزه صنعت گردشگری استان شد.
ابراهیم کریمی گفت که سال قبل با حمایت های خوبی که توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در اختصاص منابع مالی برای رونق و ایجاد زیرساخت های صنعت گردشگری شد، گلستان الگو برای سایر استان های کشور معرفی گردید.

*120 هزار تن افزایش تولید صنایع تبدیلی کشاورزی از محل تزریق منابع مالی
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز گفت که سال قبل از محل تزریق منابع مالی در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به بخش کشاورزی، 120 هزار تن افزایش تولید صنایع تبدیلی کشاورزی داشتیم.
حسین کاویانی افزود: سال قبل 190واحد یا طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با تزریق 2 هزار و 200 میلیارد ریال در قالب اقدامات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان فعال شد و برای 800 تن ایجاد شغل و 2 هزار و 200 تن شغل نیز تثبیت شد.
به گفته وی؛ سازمان جهادکشاورزی گلستان سال قبل در رونق تولید رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
وی همچنین خواستار حمایت از واحدها یا طرح های معرفی شده سال قبل به بانک های استان به منظور حمایت مالی در ایجاد اشتغال بیشتر در سال جاری نیز شد.
گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد این استان برپایه کشاورزی استوار است.
این استان علاوه بر پتانسیل کشاورزی از ظرفیت گردشگری بکر برخوردار است که با ایجاد زیرساخت ها در این بخش می توان اشتغال بیشتری برای ساکنان منطقه فراهم کرد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.