عیسی شکرزاده روز دوشنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان افزود: 3 مورد از اراضی ملی به مساحت 15 هکتار نیز در اراضی روستاهای باروق، هریس و شیخ رجب از سوی یگان گشت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان کشف شده است.
وی با تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: با تشکیل یگان حفاظت از اراضی و املاک فعالیت بیشتری در زمینه حفظ حقوق بیت المال انجام می شود.
رئیس دادگستری هریس، تعداد تخلفات تعرض به منابع طبیعی در این شهرستان را 44 فقره پرونده به مساحت سطح اشغال 44 هکتار از ییلاق‌ها و اراضی ملی تصرف و تخریب‌شده اعلام و یادآوری کرد: از این میزان 30 هکتار از اراضی ملی با حکم قضایی خلع ید شده است.
شکرزاده از برگشت به حالت اولیه هفت مورد تغییر کاربری غیرمجاز و آزادسازی 17 هزار مترمربع از اراضی زراعی روستاهای گمند و امند در بخش خواجه این شهرستان خبر داد و گفت: احداث کمربند حفاظتی به طول 18کیلومتر عامل موثری در تفکیک اراضی ملی و زراعی و بدنبال آن کاهش پرونده های تعارض به اراضی ملی در این شهرستان است.
وی خواستار اجرای منظم گشت‌های تلفیقی، برنامه اجرایی و عملیاتی تهیه نقشه حدنگار از سوی اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی موات و دولتی و رفع تداخلات شد.
رئیس دادگستری هریس اظهار کرد: با اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی، حجم پرونده‌های قضایی کاهش می یابد و مالکیت اشخاص از منابع طبیعی نیز ساماندهی می شود.
شکرزاده، جلوگیری از نهال‌کاری در اراضی بخش خواجه و تبدیل زمین‌های زراعی به باغی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه را در حفاظت از منابع آب و خاک در این منطقه مهم دانست.
شهرستان هریس با 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع است.
خبرنگار: محمد طلوعیان ** انتشار دهنده:رستگار
7227/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.