رضا رحمت اللهی روز چهارشنبه در کارگروه پسماند این شهرستان با بیان اینکه محل دفن زباله عجب شیر به زودی تعیین تکلیف می ‌شود افزود: تکیک زباله از مبدأ در حوزه‌ های شهری و روستایی شهرستان تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داشته و نحوه جمع آوری آن نیز نامطلوب است و نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار دهیاران و شوراها در روستاها در کاهش تولید زباله، تفکیک پسماند خشک و تر و حذف رطوبت پسماندها گفت: همه باید در ساماندهی این بخش تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 95درصد از پسماندهای حیوانی در شهرستان جمع آوری می شود افزود: شهرستان عجب شیر به عنوان اولین شهرستان در استان دربحث جمع آوری پسماندهای حیوانی است.
رحمت اللهی همچنین خواستار راه اندازی دستگاه دفع پسماند بیمارستانی در شهرستان شد و افزود: شبکه بهداشت شهرستان عجب شیر باید با تامین اعتبار مورد نیاز دستگاه دفع پسماند را تا یک ماه آینده راه اندازی کند.
معاون فرماندار عجب شیر با اشاره به دفن سنتی زباله در عجب شیر، بیان کرد: امحاء زباله‌ ها در سایت زباله این شهرستان به صورت سنتی انجام می‌ شود و دفن زباله‌ ها به این شیوه نمی‌ تواند در آینده جوابگوی حجم عظیم زباله‌ های شهری باشد.
وی با اشاره به لزوم تجهیز سایت دفن زباله این شهرستان، بیان کرد: مدیریت مواد زائد خشک شهری نیازمند جذب اعتبارات بخش خصوصی است تا بتوان از این مواد استفاده بهینه کرد.
رحمت اللهی با بیان اینکه باید مدیریت پسماند در روستاهای بزرگ شهرستان نیز مد نظر باشد، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان و محیط زیست بدون هیچ‌گونه اغماض با عوامل حقیقی و حقوقی دفع پسماند و فضولات حیوانی در داخل روستاها برخورد کند.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.