به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست که دستگاه های مرتبط و انجمن های محیط زیستی حضور داشتند، مقرر شده بود که جمع آوری و حمل زباله ساحل و حاشیه سد وحدت سنندج به مناقصه گذاشته شود.
6 ماه از آن تاریخ گذشت و این تصمیم اجرایی نشد که در اواخر سال گذشته انجمن های زیست محیطی در قالب شبکه انجمن های محیط زیست کردستان طی نامه ای به شرکت آب منطقه ای کردستان به اجرایی نشدن این مصوبه و حل نشدن مشکل زباله های اطراف سد وحدت انتقاد کردند.
در این نامه با اشاره به تصمیم گرفته شده در نشست فرمانداری مبنی بر واگذاری امور تنظیف و پاکسازی ساحل سد وحدت به اشخاص حقیقی و حقوقی آمده است: مذاکراتی برای واگذاری این امر به عده ای از اشخاص حقیقی ساکن روستای سراب قامیش انجام گرفت اما در حالی که معاون حفاظت و بهره برداری در رسانه ها هزینه پاکسازی ماهیانه را 30 میلیون ریال اعلام کرده بود، هزینه پیشنهادی به این افراد را به 10 درصد مبلغ اعلام شده قبلی یعنی سه میلیون ریال کاهش داد.
در این نامه همچنین به نزدیک شدن فصل بهار و افزایش چندین برابری گردشگران و بازدیدکنندگان از این سد اشاره و خواسته شده بود برای پیشگیری از آلودگی بیشتر ساحل و اکوسیستم این منبع مهم آب شرب، پیگیری لازم برای حل معضل و یا برگزاری رسمی مناقصه انجام شود.
حال انجمن شنه نوژین که از انجمن های اولی پیگیر این مسئله بود، اعلام کرده است که هنوز هم مشکل جمع آوری زباله های اطراف سد وحدت حل نشده است و با فرا رسیدن فصل گرم سال امکان انتشار آلودگی ها نیز افزایش پیدا می کند.
سد وحدت در فاصله 10 کیلومتری شمال شهر سنندج بر روی رودخانه قشلاق ساخته شده است. دریاچه پشت این سد 11 کیلومتر طول دارد و وسعتی معادل 934 هکتار را در بر می گیرد.
6108
**خبرنگار: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.