به گزارش ایرنا، حسین دلشب روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت آلایندگی صنایع استان بوشهر افزود: در این ارتباط به صورت دائم تمام اطلاعات را گردآوری و تجزیه و تحلیل می کنیم و هرگونه افزایش بی رویه آلودگی را اخطار داده و مورد پیگیری قرار می دهیم.
وی اضافه کرد: روی تعدادی از خروجی های پساب واحدهای صنعتی نیز پایش لحظه ای صورت می گیرد تا هرگونه افزایش غیراستاندارد آلودگی را هشدار دهد.
دلشب افزود: در تلاش هستیم که کل صنایع استان بوشهر را به این شبکه پایش آنلاین وصل کنیم که این امر برای کنترل وضعیت آلایندگی نقش چشمگیری ایفا می کند.
وی بیان کرد: شبکه ای نظارتی روی آبهای رودخانه های استان بوشهر تنظیم و برنامه ریزی کردیم که براساس آن نمونه های آب برداشت شده و در آزمایشگاه های معتمد محیط زیست آزمایش می شوند.
دلشب در ارتباط با وضعیت صدور مجوز زیست محیطی پتروشیمی دشتستان گفت: در این ارتباط اقدامات کارشناسی و تشکیل کمیته ارزیابی استانی انجام شده و هم اکنون منتظر کمیته ماده 2 در تهران هستیم که مقرر شده کارشناسان مربوطه پس از ماه رمضان برای بازدید از مکان پیش بینی شده برای پتروشیمی دشتستان به استان بوشهر سفر کنند.
وی ادامه داد: استعلامی نیز توسط دفتر ارزیابی اداره کل محیط زیست استان بوشهر از وزارت نفت انجام شده که تاکنون پاسخی در این زمینه دریافت نکردیم.
دلشب ادامه داد: در حوزه صنایع مستقر در عسلویه امسال مدیریت پسماند ویژه صنایع نیز ساماندهی شد.
وی گفت: در این ارتباط با تلاش های صورت گرفته در پارس جنوبی 2 مکان را در این منطقه مطالعه و به نتیجه رسیدیم که به عنوان مکان های دفن زباله و پسماندهای ویژه صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.
دلشب افزود: یکی از منابع اصلی آلودگی در منطقه پارس جنوبی بخارهای هیدروکربنی ناشی از نشتی فلکه ها و اتصالات واحدهای پتروشمی است که مطالعات متعددی شکل گرفته تا جلوی این نشتی ها گرفته شود.
وی گفت: با اقدامات صورت گرفته فضایی در منطقه پارس جنوبی ایجاد شده که در آن همه افراد نسبت به محیط زیست حساس شده و بعنوان همیار محیط زیست عمل می کنند.
دلشب ادامه داد: در این زمنیه 18 واحد در شبکه آنلاین پایش هوا قرار گرفته و چند واحد صنعتی نیز به سیستم آنلاین پایش فاضلاب متصل شده است.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.