به گزارش خبرآنلاین، در شایعه ای که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست می گشت و به سرعت نیز فراگیر شد، طرح ادعاهای بدون سند و مدرک در خصوص سرقت چندین کودک تبریزی موجب نگرانی خانواده ها شده بود.

به نظر می رسد انتشار این شایعه در کلانشهری که یکی از امن ترین مناطق ایران به شمار می آید با هدف برهم زدن آرامش روانی شهروندان صورت گرفته است.

مفقود شدن کودکان تبریزی کذب محض است

در این خصوص، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی ضمن واکنش به انتشار این شایعه در فضای مجازی، موضوع مفقودی کودکان تبریزی را تکذیب و آن راکذب محض خواند.

سرهنگ علی اسمعیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: خبری در فضای مجازی مبنی بر مفقودی کودکان تبریزی منتشر شد که فقط برای تشویش اذهان مردم بوده وکل خبر کذب محض بوده وبه هیچ وجه صحت ندارد.

این مقام انتظامی افزود: آمار مفقودی در سطح استان آذربایجان‌شرقی به ویژه کلانشهر تبریز منفی است وحتی یک مورد مفقودی ثبت نشده است.

سرهنگ اسمعیل پور افزود: پلیس فتای استان درپی نشردهندگان این خبر بوده و با تمام کسانی که با نشر اکاذیب موجبات تشویش اذهان مردم شریف استان می‌شوند برخورد قانونی را به عمل خواهد آورد.

وی اذعان داشت: به هیچ وجه در سطح استان هیچ موضوع خاص امنیتی وجود ندارد و برخی این امنیت را که در سطح کشور بی‌نظیر است را دوست نداشته و گاه و بی‌گاه برای جلب مخاطب به شایعه پراکنی رو می‌آورند که با آنها برخورد قانونی لازم به عمل خواهد آمد.

شایعه پراکنان به زودی دستگیر خواهند شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی از تعقیب قضایی منتشر کنندگان شایعه دزدیدن کودکان تبریزی خبر داد و تاکید که به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امنیتی علاوه بر فضای حقیقی به فضای مجازی هم اشراف کامل دارند، گفت: در 2 روز اخیر شایعه‌ای در خصوص کودک دزدی توسط باندی در تبریز در فضای مجازی منتشر شده که همه این مطالب کذب بوده و واقعیت ندارد.

وی با اشاره به بازخوردهای نامطلوب این شایعه در فضای روانی جامعه، تاکید کرد: عاملان این شایعه توسط پلیس فتا این افراد شناسایی شده و به‌زودی دستگیر می‌شوند.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امنیتی علاوه بر فضای حقیقی به فضای مجازی هم اشراف کامل دارند، گفت: افراد شناسایی شده پس از دستگیری به اشد مجازات خواهند رسید که دیگر فردی امنیت و اعتماد مردم را از بین نبرد.

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 688065
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.