علی عرب نژاد، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پایگاه های جمع آوری فطریه در 11 شهرستان و هشت نمایندگی بهزیستی با همکاری 593 نفر عوامل اجرایی این نهاد مستقر می شود.
وی گفت: پایگاه و صندوق های جمع آوری فطریه آماده دریافت فطریه و کفاره مردم نیکو کار و خیراندیش استان برای یاری رسانی به نیازمندان، کودکان بی سرپرست، معلولان ذهنی و جسمی در مراکز نگهداری بهزیستی است.
وی بیان کرد: پایگاه های جمع آوری زکات فطریه در معابر اصلی شهرها و روستاها، میدان ها، مراکز اداره ها و نمایندگی های بهزیستی، مصلی های نماز جمعه، مراکز و موسسه های خیریه تحت نظارت بهزیستی وجوه زکات و فطریه روزه داران را جمع آوری می کنند.
به گزارش ایرنا، عرب نژاد اظهار کرد: مردم نیکوکار می توانند با مراجعه به پایگاه های جمع آوری فطریه، زکات اموال و فطریه خود را به سازمان بهزیستی که متولی نگهداری و ارایه خدمات به معلولان، سالمندان، ایتام، آسیب دیگان اجتماعی و خانواده های بی سرپرست و نیازمند است، پرداخت کنند.
وی یادآور شد: سال 95، در مجموع 2 میلیارد و 433 میلیون ریال در 348 پایگاه و 733 صندوق در سراسر استان جمع آوری شد.
به گفته وی، پرداخت هزینه های درمان، تامین هزینه های ازدواج، جهیزیه، تهیه سبد کالا، تامین هزینه های خانوار، تغذیه نیازمندان و مددجویان، آموزش فرزندان بی سرپرست و تامین پوشاک برای نیازمندان و ... از جمله مصارف زکات فطریه برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی است.

** توزیع بیش از 10 هزار افطاری و غذای گرم بین مددجویان
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: در ایام ماه مبارک رمضان 10 هزار وعده افطاری و غذای گرم و 2 هزار و 600 سبد غذایی بین مددجویان نیازمند بهزیستی توزیع شد.
در خراسان جنوبی، 100 هزار و 279 نفر شامل 38 هزار و 725 خانوار مددجوی مستمر و غیر مستمر اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.