به گزارش ایرنا، سارا عبدی شامگاه سه شنبه در نشست شورای مشارکت های مردمی اداره بهزیستی قروه افزود: میزان مشارکت های نقدی، غیرنقدی و خدماتی در سال 95 بیش از هشت میلیارد ریال بوده است.
به گفته وی در شهرستان قروه سال گذشته 180 خیر به سازمان بهزیستی این شهرستان کمک کردند و خیرین و نیکوکاران نگاه ویژه مثبتی به جامعه هدف سازمان بهزیستی داشته اند و همین همت والای خیرین برای ما ارزشمند است.
عبدی افزود: 99 خانواده ایتام، تحت پوشش قرار دارند که از طریق خیرین ماهیانه مبلغ 300 هزار ریال تا یک میلیون و 500 هزار ریال حمایت دریافت می کنند.
وی از سه مورد مشارکت مسکن روستایی و پنج مورد مسکن شهری در دست اقدام خبر داد و گفت: 2 مورد کمک جهیزیه به مبلغ 100 میلیون ریال نیز کمک شده است.
رئیس بهزیستی شهرستان قروه با اشاره به کمک های مردم در ماه مبارک رمضان افزود: سال گذشته حدود 216 میلیون ریال کمک نقدی و 275 میلیون ریال غیر نقدی از مشارکت های مردمی برای نیازمندان تحت پوشش این نهاد دریافت شد.
وی با اشاره به برنامه های ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اجرای طرح ضیافت مهر که هدف از آن سرکشی و دلجویی از مددجویان و مراکز خصوصی تحت نظارت بهزیستی و آشنایی بیشتر مسئولان و خیرین با اهداف و برنامه های بهزیستی است.
عبدی گفت: طرح ایتام و اکرام و حمایت مالی کودکان بی سرپرست است که به صورت ماهیانه توسط خیرین به حساب آن ها واریز می شود از دیگر برنامه ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
به گفته وی تهیه جهیزیه برای زوج های جوان تحت پوشش با مشارکت خیرین، تهیه سبد غذایی و افطاری برای مددجویان و مشارکت دریافت خرید مسکن مددجویان با مشارکت خیرین و سازمان بهزیستی و جمع آوری زکات فطریه در شهرستان از دیگر برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان است.
عبدی افزود: سازمان بهزیستی در راستای خدمت به اقشار محروم، نیازمند، آسیب دیدگان اجتماعی، ایتام و زنان سرپرست خانوار، بد سرپرست و معلولین در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به صورت تخصصی فعالیت می کند.
وی با اشاره به اینکه مددجویان و معلولین و توان خواهان تحت پوشش از دهک های پایین درآمدی جامعه هستند، افزود: همین افراد بیشتر از لحاظ اقتصادی و مالی دارای مشکلات عدیده هستند و از طرفی هم اعتبارات سازمان بهزیستی برای برطرف ساختن نیازهای ضروری مددجویان و معلولین محدود است لذا برآورده ساختن تمام نیازهای این قشر به تنهایی از عهده سازمان بهزیستی بر نمی آید.
به گفته این مسئول، مددجویان بهزیستی از لحاظ تأمین هزینه های درمان، مسکن، جهیزیه، اشتغال، لوازم بهداشتی و موارد دیگر دچار مشکلاتی هستند و باتوجه به اعتبارات و تخصیص منابع مالی، سازمان بخش جزیی از هزینه ها را می تواند تأمین نماید.
عبدی افزود: سال گذشته برای 116 نفر تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 9 میلیارد و 680 میلیون ریال پرداخت شده است.
در سازمان بهزیستی قروه 621 خانوار از خدمات مستمری و 104 خانوار از خدمات غیر مستمری بهره مند هستند و 50 خانواده نیز در نوبت حمایت هستند.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.